רק שעות ספורות חלפו בין שני מקרי הרצח: הבוקר (ראשון) נורה למוות ברהט סמיר אלג'עאר (37), כשהיה בדרכו לעבודה יחד עם אחיו. בשעות הצהריים נרצח מוחמד אבו אלח'יר, בשנות ה-20 לחייו, ביישוב ג'דיידה-מכר, ואחיו נפצע באורח קשה. אדם נוסף נפצע באורח בינוני. מתחילת השנה נרצחו 150 בני אדם בחברה הערבית.
אלג'עאר, נשוי ואב לילדים, נרצח כשעצר לקנות אוכל - ואלמונים ירו בו ליד המכולת, לעיני אחיו. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין משפחות.
2 צפייה בגלריה
ג'דידה מוחמד אבו אלח'יר, סמיר אלג'אער
ג'דידה מוחמד אבו אלח'יר, סמיר אלג'אער
מוחמד אבו אלח'יר וסמיר אלג'עאר. 150 נרצחו מתחילת השנה בחברה הערבית
לפי הדיווחים, הנרצח בג'דיידה-מכר היה בכניסה למספרה כשאלמוני הגיע והתכוון לפגוע באדם אחר. הנרצח ואחיו ניסו להפריד בין המעורבים - ונדקרו. הם פונו לבית החולים, שם נקבע מותו של אבו אלח'יר וזאת מבלי שהיה לו קשר לסכסוך ואחיו מאושפז במצב קשה. אדם נוסף נפצע באורח קל.
בתוך כך, בתום חקירה מורכבת של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון, כתב אישום הוגש בגין רצח וסיוע לרצח של עאמר עדוי, בשנות ה-20 לחייו, שנורה מטווח אפס לפני כחודשיים בזמן שחיכה בתור במספרה ביישוב טורעאן יחד עם בנו ואחיינו.
תיעוד ופענוח הרצח של עאמר עדוי מטורעאן, לפני כחודשיים

ב-22 ביוני התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות רעול פנים שנכנס למספרה, ירה לעבר תושב המקום ופצע אותו באורח אנוש. בהמשך נקבע מותו בבית החולים פוריה. כוחות משטרה רבים של המחוז הצפוני הגיעו לזירה והחלו במלאכת איסוף הראיות. בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על ימ"ר המחוז הצפוני.
יומיים לאחר מכן נעצר תושב כפר קרע כבן 30 בחשד שסייע לרוצח להימלט מהזירה למקום מסתור. בהמשך החקירה ובתום מצוד של 18 ימים נעצר גם החשוד המרכזי ברצח, תושב טורעאן בן 23, לאחר שנמלט מביתו.
2 צפייה בגלריה
פענוח רצח של אב מטורעאן שנרצח לעיני בנו בן 9 בתוך מספרה
פענוח רצח של אב מטורעאן שנרצח לעיני בנו בן 9 בתוך מספרה
עאמר עדוי, שנרצח בטורעאן, יחד עם בנו
מחומר החקירה עלה כי הרקע לסכסוך בין המנוח לנאשם המרכזי הוא כתב אישום שהוגש בעבר נגד אחיו של הנאשם, בגין תקיפה של בני משפחתו של הקורבן. עוד עלה מהחקירה, כי ביום האירוע ביקש הנאשם ברצח אופניים חשמליים מעובר אורח - בטענה כי נתקע עם רכבו ועליו לאסוף חלפים לרכב. בעזרת האופניים הוא הגיע למספרה, וכאשר זיהה את הקורבן ובנו הקטין ממתינים הוא נכנס פנימה וירה מספר יריות.
היום, כאמור, הוגש לבית המשפט המחוזי והשלום בנצרת כתב האישום נגד החשוד המרכזי ונגד החשוד בסיוע, על-ידי עו"ד ראיד רחאל מפרקליטות מחוז חיפה פלילי.
אחיו של המנוח אמר כי "זה מזעזע מאוד לאבד אדם חף מפשע שנרצח בדם קר. אחרי שבנו והאחיין שלו הסתפרו הגיע תורו, ואז נכנס הרוצח וירה בו. הבן שלו במצב לא רגיל. הוא אמר לנו: 'ראיתי הכל. כשאבא נורה הוא נפל על האדמה, קרא לי ואמר שאשב לידו ואקח את הכסף מהכיס. הוא אמר שאשאיר את זה בשבילי, שאם הוא ימות אני אזכור אותו'".
תושבים ביישוב סיפרו: "רצחו אדם נורמטיבי ומהטובים ביישוב. זה רצח בדם קר. מותו כאב לכולם, אבל אנחנו שמחים שהמשטרה עצרה את המעורבים".