בפיגוע הירי הקטלני אתמול (יום ג') ביפו נרצח גם יונאס קרוסיס בן ה-26, אזרח יוון וישראל שמתגורר בירושלים ולומד ארכיטקטורה בתל-אביב.
1 צפייה בגלריה
יונאס קרוסיס ז"ל
יונאס קרוסיס ז"ל
יונאס קרוסיס ז"ל
יונאס, במקור מסלוניקי, הוא בנם של זוג רופאים יוונים לא יהודים, שעובדים בישראל: אביו, פרופ' דימיטרי קרוסיס הוא נוירולוג בכיר, מנהל המרכז לטרשת נפוצה, המחלקה לנירולוגיה במרכז הרפואי הדסה בירושלים, שעזב את סלוניקי בשנת 1988 כדי לחיות בישראל. אמו, אורניה וורקה, היא רופאת ילדים במבשרת ציון. אחותו של האבא היא מנהלת המשרד הקונסולרי של יוון בישראל (דיפלומטית יווניה).
במרכז הרפואי הדסה מסרו: "עובדי ומנהלי המרכז הרפואי הדסה מבקשים להביע את צערם העמוק עם הירצחו של יונאס קרוסיס בפיגוע אמש. יונאס הוא בנו של פרופ׳ דמיטריוס קרוסיס, מנהל היחידה לנוירואימונולוגיה וטרשת נפוצה בהדסה. כולנו בהדסה מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה מנשוא ובכאבה הגדול".
משרד החוץ באתונה הביע צער עמוק על מותו של יונאס וגינה את הפיגוע באופן חד משמעי תוך הדגשת הצורך לכבד חיי אדם ולהילחם בטרור. "אנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחתו ולקרובי הקורבן", נאמר בהודעת משרד החוץ.
שגרירות יוון בישראל נמצאת בקשר הדוק עם הרשויות הישראליות על מנת לספק תמיכה למשפחתו של קרוסיס ולהסדיר את ההליכים הנדרשים. "אנו מגנים באופן חד משמעי את הפיגוע אתמול באזור יפו בתל אביב. אנו מודיעים בצער עמוק כי בין קורבנות הפיגוע נמצא אזרח יווני, תושב ירושלים. אנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחה ולקרובי משפחה של הקורבן", נמסר ממשרד החוץ היווני.
דניס, חברו של קרוסיס מחטיבת הביניים, אמר ל-ynet: "היינו החברים הכי טובים מכיתה ז׳, והקשר רק הלך והתחזק עם השנים. הוא בן יחיד ואני לא יודע מה יהיה עם ההורים שלו. יונה היה השילוב המושלם בין רוח שטות וילדותיות הכי תמימה בעולם לבין סופר רצינות ויצירתיות והיכולת לראות את התמונה הגדולה תמיד. הוא היה בעיקר חבר אמת ואדם שאפשר לספר לו הכל וגם אם הוא לא יסכים איתי, הוא ידע להעביר את הביקורת בצורה נוקבת אבל שלא תיפגע.
"התשוקה שלו הייתה כדורסל ואדריכלות, וזה מה שהוא עשה בתחנת רכבת. הוא עשה פרויקט לקראת השנה האחרונה שלו בלימודים הוא היה צריך לצלם את הרכבת הקלה. הוא תלמיד מהמצטיינים שהיו להם. הוא תמיד ידע להיות כתף תומכת ולא פעם יצא שהוא ויתר על עצמו בשביל להיות כתף תומכת לחברים שלו ולא היה דבר כזה שהייתי אומר לו יונה אני צריך אותך והוא היה מסרב".