3 צפייה בגלריה
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
האכילה פעוטות בכוח, תקפה והכתה אותם. אירנה שקירוב
(מתוך אתר הגן)
אירנה שקירוב, שהואשמה בתקיפת פעוטות בגן שניהלה בטירת כרמל והוסגרה לישראל לאחר שברחה לגיאורגיה, הודתה היום במיוחס לה (שני) והורשעה במסגרת עסקת טיעון. השופט ארז פורת מבית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליה 18 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה של 2,500 שקלים לכל אחד מתשעת הפעוטות בהם פגעה. מכיוון שנאסרה למשך 11 חודשים בזמן שהייתה בגיאורגיה, תרצה תשעה חודשי מאסר בלבד, שאת חלקם כבר ריצתה במעצר, וממילא ינוכה לה שליש.
בפועל, מ-18 חודשי המאסר שנגזרו על שקירוב יקוזזו 11 חודשים: תשעה שישבה במאסר בגאורגיה, ועוד חודשיים שריצתה בישראל במעצר. מאלה יקוזז שליש נוסף.
שקירוב ניהלה את הגן בשנים 2018-2017, אז נטען כי האכילה חלק מהפעוטות בכוח, תקפה והכתה אותם. באוגוסט 2018 נמלטה מהארץ, ונעצרה בגיאורגיה. בדצמבר 2022 הוסגרה לישראל ובין הצדדים נחתמה עסקת טיעון בשל קשיים בהוכחת המעשים. במסגרת העסקה שקירוב הודתה בשש עבירות של התעללות ותקיפה.
3 צפייה בגלריה
אירנה שקירוב
אירנה שקירוב
שקירוב בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
התעללות בגן ילדים בטירת כרמל

בכתב האישום נגדה צוין כי בנובמבר 2017 היא קשרה באמצעות חיתול בד את ידיה וגופה של א', שהייתה אז בת פחות משנתיים, והאכילה אותה באגרסיביות. בנוסף, מתואר כי הגננת תפסה את ידו של ב', גם הוא בן פחות משנתיים, והאכילה אותו באגרסיביות תוך שבכה, צרח, נחנק והשתעל. כתוצאה מכך נגרמו לו חבלות של ממש, בהן סימנים כחולים בידיו.
בכמה הזדמנויות, לפי כתב האישום, שקירוב הכתה את ג' - בן שנתיים וחצי אז - בישבנו. באחד המקרים עשתה זאת לאחר שהכניסה אותו לשירותים, ובמקרה אחר - כשג' סירב לישון - כיסתה את ראשו בשמיכה ותקפה אותו. גם את ג' האכילה שקירוב באגרסיביות, ולא חדלה גם כשהקיא ושיערו התלכלך.
3 צפייה בגלריה
התעללות בגן ילדים בטירת כרמל
התעללות בגן ילדים בטירת כרמל
ההתעללות בגן. ארכיון
אירה, אמו של אחד הפעוטות בגן שחשפה את הפרשה, סיפרה כי "משנת 2017 אנחנו בגיהינום, וכעת מרגישים שהיא קיבלה פרס על כך שברחה. היא הרסה לנו את החיים, פגעה בילדים שלנו ולא לקחה אחריות". לדבריה, "הופעלו עלינו לחצים להסכים לעסקת הטיעון. לצערנו הסכמנו. אנחנו לא שלמים עם העסקה וחושבים שזה ביזיון, אבל אנחנו כבר עייפים".
עו"ד רועי קרןעו"ד רועי קרן
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה כי "המציאות של היום רחוקה ממה שהיה כאן ב-2017, אז אירנה שקירוב ביצעה את העבירות בהן הודתה היום. איך יכול להיות שהרשעה בשש עבירות של התעללות מסתכמת ב-18 חודשי מאסר בפועל? האם צריך להזכיר לפרקליטות חיפה ולכבוד השופט ארז פורת - ששוב מקל עם מתעללות - כי ישנה החמרת ענישה בכל מי שפוגעת בחסרי ישע? צר לנו שהפרקליטות בחרה ללכת בדרך הקלה של עסקת טיעון ולא להיאבק על הצדק למען הילדים שנפגעו בהליך הוכחות מלא".
עו"ד רועי קרן המייצג את ההורים מסר כי הוא "מאוכזב מהעונש שהוטל עליה לאחר המאמצים והמשאבים הרבים שהשקענו - ההורים, המדינה ואני - להביא אותה לישראל. העונש לא משקף את מעשיה החמורים. במציאות שבה ישנה החמרת ענישה במקרים אלו היה מקום למצות את הדין עד תום".
עו"ד קובי מרגולוב ממשרד כ"ץ מרגולוב הראל, המייצג את הגננת: "מדובר בהסדר טיעון שמשקלל את הקשיים הראייתיים שהתגלו במהלך המשפט ובמהלך שמיעת עדויות של הסייעת שעבדה עם הגננת, החוקרת שטיפלה בתיק ואחת האמהות של הפעוטות בגן. ההסדר הושג אף בעקבות הערות של בית המשפט לגבי המשך ההליך. הגננת לקחה אחריות על מעשיה, תרצה עונש מאסר משמעותי הרחק ממשפחתה שנמצאת בחו"ל משנת 2018, ותפצה את הורי הפעוטות".