קובי סטרוג, אביו השכול של חייל דובדבן שחר סטרוג שמת מפליטת כדור, נאשם בניסיון רצח אישה איתה ניהל רומן, כך הותר בשבוע שעבר לפרסום. כתב האישום הוגש כבר לפני שנה, אולם שמו היה אסור בפרסום עד עתה, לבקשתו של סטרוג.
סטרוג ניהל מערכת יחסים עם ל'. בשנה שעברה ביקש לספר למשפחתו על מערכת היחסים. לסטרוג בת נוספת פרט לבנו שנהרג ב-2018. ל' וסטרוג, בן 52 מגבעתיים, סיכמו כי יודיעו לאשתו ובתו על הקשר ביניהם, ועל כך שהחליטו לעבור לגור יחד. אך לפי כתב האישום, סמוך ליום המעבר, החליט סטרוג להביא למותה של ל'. הוא תכנן את יום הרצח על פרטיו, ואף ניסה להעלים ראיות.
2 צפייה בגלריה
קובי סטרוג, אב שכול החשוד בניסיון רצח
קובי סטרוג, אב שכול החשוד בניסיון רצח
סטרוג, נאשם בניסיון רצח
ביום מעבר הדירה התקשר סטרוג ל-ל' בשעה מוקדמת של הבוקר ואמר לה כי בכוונתו לבקר אותה לקראת הצהריים על מנת "לנשום אותה, כדי שיהיה לו כוח לעשות את מעבר הדירה", שתוכנן להמשך אותו יום. אז נסע סטרוג מביתה שבאזור ירושלים, לפגישת עבודה במרכז הארץ.
סטרוג העביר את הטלפון למצב טיסה, והשאיר אותו ואת רכבו במרכז על מנת שלא יאתרו את נסיעתו, והחליף למדי צבא. לנהג המונית בה נסע חזרה אמר כי גויס למילואים. בסביבות השעה 10:30 הגיע לביתה של ל'. סטרוג אמר ל-ל' כי הביא לה מתנה וביקש ממנה לעצום את עיניה. סטרוג נעמד מאחורי ל' כשעיניה עצומות ואז הכה בראשה בחפץ שהחזיק בידו העטויה כפפות.

"כמה שתמותי יותר מהר - זה ייגמר יותר מהר"

ל' נפלה לרצפה וסטרוג המשיך להכותה בכוח רב, כך מתואר בכתב האישום. סטרוג המשיך למרות תחנוניה של ל' וגרם לה לדימום מסיבי מהגולגולת, האוזן והעורף ואמר לה: "כמה שתמותי יותר מהר, זה ייגמר יותר מהר", "את הרגת את הבת שלי", "שחר יודע שאבא שלו עבריין". כשביקשה שיחדול אמר לה: "עכשיו אם אני אשאיר אותך חיה, את תספרי".
בשלב מסוים סטרוג השתכנע כי ל' מתה. הוא התקלח והחליף בגדים, ובדרכו החוצה הבחין שהיא חיה ושאל אותה - "מה, את לא מתה?". אז חזר להכות אותה בראשה באמצעות חפץ. סטרוג חדל ממעשיו רק לאחר של' עשתה עצמה מתה. אחר כך יצא סטרוג מדירתה כשבידיו הטלפון ומפתחות רכבה ונעל את ל' כאשר הוא מותיר אותה מגואלת בדם ובטוח כי אינה בחיים.
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הרצח בהר אדר
זירת ניסיון הרצח בהר אדר
זירת ניסיון הרצח
שיחה של סטרוג עם אב שכול ב-2019

סטרוג חזר למרכז במונית לאחר שביקש עובר אורח להזמין לו אחת. כשהגיע למרכז הפעיל סטרוג את הטלפון שלו שהיה עד אז במצב טיסה. כרבע שעה לאחר מכן הצליחה ל' בכוחותיה האחרונים לפתוח את דלת מרפסת ביתה, זאת לאחר שהבחינה כי אין ברשותה את מכשיר הסלולרי שלה. היא הצליחה ליצור קשר עם שכנתה, בעלת הדירה שניסתה להודיע גם לסטרוג על מה שקרה.
סטרוג ביקש שתיגש לאחד השוטרים כדי שתשאל אותו מה בדיוק קרה, כדי שגם הוא יתעדכן במה של' סיפרה. באותו הזמן, וכדי לטשטש עקבות, סטרוג עצמו המשיך לקיים פגישות עבודה בטלפון, ועשה את דרכו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לשם הובהלה ל' כשהיא במצב קשה עם חבלות חמורות בראשה. סטרוג נעצר על ידי השוטרים כשהוא בדרכו לבית החולים.
כדי לטשטש עקבות, סטרוג המשיך בפגישות עבודה בטלפון, ועשה את דרכו לבית החולים בו אושפזה ל'
לפני כשנה הוגש נגד סטרוג כתב אישום בגין ניסיון לרצח, ולפני כמה ימים הותר שמו לפרסום. ל' עצמה אושפזה במשך שבועיים בבית החולים כתוצאה ממעשיו של קובי סטרוג כשהיא נזקקה ל-80 תפרים בראשה ובעורפה. על פי כתב האישום "הנאשם ניסה שלא כדין לגרום למותה של המתלוננת. בנוסף עשה הנאשם פעולות רבות בכוונה להביא לעיוות הדין בדרך של העלמת ראיות".
"העובדה שהוא ממנף את מות בנו כדי לזכות בהקלות במשפטו – מחרידה", אמרה ל' בתגובה להתפתחויות במשפט. "במשך כל שנות הזוגיות שלנו עסקנו בבנו. הוא היה חלק מחיינו הזוגיים, גם כשהבן עצמו לא ידע מזה. נדמה לי שברור לכל בר דעת שאין שום קשר בין מות בנו החייל של בן זוגי לעובדה שהוא ניסה לקחת את חיי, במו ידיו, ולרצוח אותי בצורה כל כך אכזרית. התוצאות של המעשים שהוא עשה לי מלוות אותי כשאני ערה בימים ובסיוטים בלילה".
עו"ד אריאל עטרי, עורך דינה של ל', מסר כי "מדובר באחד המקרים האכזריים ביותר שהיו בישראל. הגבר הצליח להשתיק את פרסום פרטיו במשך תקופה ארוכה תוך ניצול נסיבותיו המשפחתיות אך בסופו של דבר התבהרה המניפולציה. מזעזעים במיוחד התכנון המוקדם, המניפולציה ווידוא ההריגה שעשה לבת זוגו, שגרמו לה לנזק עצום, הן נפשית והן פיזית. אנו משוכנעים שבית המשפט יטיל על הנאשם את העונש המירבי; הן על המעשה האכזרי שעשה והן בשל התוצאות הלא הפיכות של המעשה האכזרי", הוסיף עטרי.
אבי חימי, המייצג את סטרוג, מסר כי "מדובר בנאשם ששכל את בנו, שהיה לוחם בסיירת דובדבן. יש פער אדיר בין המיוחס לו לבין המציאות".