1 צפייה בגלריה
סגן אלוף דרגה מילואים אילוסטרציה
סגן אלוף דרגה מילואים אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: יריב כץ)
כתב אישום חמור נגד קצין בכיר בצה"ל: הפרקליטות הצבאית הגישה בימים האחרונים כתב אישום נגד קצין בדרגת סגן אלוף. לפי כתב האישום הוא ביצע מעשים מגונים בשתי חיילות ששירתו תחתיו, בניגוד לרצונן. כך נודע ל-ynet.
מאז המקרים - הקצין, ששירת בבסיס של מרכז תחמושת באט"ל, עזב את הצבא, אבל ההליכים נגדו יחלו בקרוב בבית הדין הצבאי.
הוא מואשם במעשים מגונים בשתי החיילות ולצד זאת גם התנהגות שאינה הולמת, מפני שניהל שתי מערכות יחסים בהסכמה, אך תחת יחסי מרות, עם שתי נגדות צעירות שהיו כפופות לו. כלל המעשים המיוחסים לקצין אירעו בתוך הבסיס, לרבות שני המעשים המגונים שביצע בחיילות בשירות חובה.
במקרה הראשון, לפי כתב האישום, הסא"ל עיסה את גבה של החיילת במשרדו ונגע בחזה שלה בניגוד לרצונה ובמקרה השני נגע בחזה של חיילת אחרת תוך כדי שחיבק אותה. בקרוב יתנהל דיון בהקראת כתב האישום נגדו. באשר למערכות היחסים האסורות, בתביעה הצבאית אומרים כי הוא גם פעל בניגוד עניינים באשר לשתיים.
מדובר צה"ל נמסר: "הפרקליטות הצבאית מלווה את נפגעות העבירה, מעדכנת אותן בהתפתחויות ומעניקה להן את כלל הזכויות המגיעות להן על פי חוק. גורמי יוהל"ם מעניקים ליווי וסיוע לנפגעות ונפגעי פגיעה מינית על פי רצונן ובהתאם לצרכיהן. צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני ופועל למיצוי הדין כנגד כל חייל ומשרת קבע שמעורבים בעבירות אלו".