אחרי יום שבמהלכו נשמעה אזעקה אחת בצפון, מהבוקר (ראשון) שיגר חיזבאללה רצף כטב"מים מלבנון - ולפחות אחד מהם יועד לפגוע באזור רחוק מאוד מהגבול, מדרום לכרמיאל. כתוצאה מפגיעה של אחד מהם, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה מרסיסים בכתפו. כך מסר דובר צה"ל. לפי המרכז הרפואי זיו, מצבו יציב והוא בהכרה.
אחר כך שוגרו לפחות שני כטב"מים לאיילת השחר שבעמק החולה, נשמע פיצוץ עז ונבדק חשד לפגיעה ישירה. בתיעוד דרמטי נראים חיילים מצלמים את הכטב"מים במקום לתפוס מחסה במיגוניות, וקוראים: "הוא יורד לחפ"קים, הנה עוד אחד".
תיעוד דרמטי: רגע פיצוץ הכטב"ם באיילת השחר

2 צפייה בגלריה
רגע פיצוץ הכטב"ם באיילת השחר
רגע פיצוץ הכטב"ם באיילת השחר
הפיצוץ, בשמי עמק החולה
האזעקות הראשונות היו מעט לפני השעה 7 בבוקר, באצבע הגליל. חיזבאללה שיגר כטב"ם שחדר מלבנון ונפל ליד בית הלל, מבלי שהתפוצץ. שוגר לעברו טיל מיירט של כיפת ברזל שהחטיא. הכטב"ם כוון ככל הנראה לעבר מוצב סמוך של צה"ל.
מעט לפני 11:30 שוב נשמעו אזעקות, והפעם בחבל משגב - אזור שבו לא נשמעו אזעקות כבר חודשים ארוכים. הן נשמעו בין היתר ליד מכון לשם של רפאל, במה שנראה כמו ניסיון נוסף לפגיעה במפעל של התעשיות הביטחוניות. בסרטוני האיומים האחרונים של חיזבאללה נראו תיעודים ממזל"ט גם של מפעלי אלביט באזור חיפה. לאחר מכן נמסר מצה"ל כי הכטב"ם ששוגר יורט, וההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.
יירוט הכטב"מים, מדרום לכרמיאל

רצף האזעקות הבא היה חצי שעה לאחר מכן, באזור עמק החולה והגליל העליון. בחיזבאללה אמרו לאחר מכן כי שיגרו נחיל כטב"מים לבסיס באיילת השחר, בתגובה לתקיפה הישראלית אתמול בעיירה אל-חיארה, 50 ק"מ מהגבול. בצה"ל אמרו כי זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, מתוכן כטב"ם אשר יורט בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית.
בעקבות הירי והנפילות, פרצו שריפות בכמה מוקדים: בדישון שלושה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה על צלע הר; ביער משגב ארבעה צוותים בסיוע של קק"ל מתקרבים להשגת שליטה על האש; ובאיילת השחר פעלו שלושה צוותי כיבוי והשיגו שליטה על השריפה.
ביום רביעי בשבוע שעבר איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במהלך נאום להרחיב את טווח התקיפה של ארגונו בשטח ישראל. "הכטב"ם 'הודהוד' (שתיעד תשע דקות וחצי של אזור מפרץ חיפה) הגיע עם מידע שטרם פרסמנו. מה שפורסם הוכן ממשימה של שעות ארוכות. יש לנו שעות ארוכות של צילום חיפה, מה שאחרי חיפה ואחרי-אחרי חיפה", טען.
הסרטון שפרסם חיזבאללה: הכטב"ם "הודהד" (דוכיפת) במפרץ חיפה

2 צפייה בגלריה
רכב הותקף בלבנון מכטבמ
רכב הותקף בלבנון מכטבמ
תקיפת הכטב"ם אתמול באל-חיארה
בהמשך לאיומיו, ציין נסראללה כי "פלישה לגליל זה נושא שנשאר על הפרק אם העימות יתפתח. האויב מסתיר את האבידות בחזית הצפונית, אך לא הצליח להסתיר את מספר המפונים. מאז תחילת המלחמה יש ניסיון לזלזל בחזיתות התמיכה בעזה. 42 יישובים פונו לחלוטין. חזית לבנון שיבשה את החקלאות, התעשייה והתיירות בצפון". וכן איים גם על קפריסין: "יש לנו מידע שישראל משתמשת בשדות תעופה בקפריסין לאימונים, הם ישתמשו בשדות האלה במקרה של מלחמה. אם קפריסין תאפשר זאת, היא תהיה חלק מהמלחמה".
הבוקר, יותר משמונה חודשים מפרוץ המלחמה ואחרי הפארסה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה כי אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום ימונה לפרויקטור הצפון ואילו אלוף במיל' יפתח רון-טל ימונה לראש מנהלת "תקומה" לשיקום יישובי העוטף. הוא יחליף את משה אדרי, שישוב לראשות הוועדה לאנרגיה אטומית.
במהלך ישיבת הממשלה, ביקר נתניהו את שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף שאמר בימים האחרונים בכמה הזדמנויות כי לא יקבל מינוי פוליטי לתפקיד הפרויקטור בצפון. הוא טען כי מדובר בהתנהגות "לא קולגיאלית", ואמר כי מלכתחילה לא הייתה כוונה להביא מינוי פוליטי וכי זו התקפה "על משהו שלא קיים".
ראש הממשלה איבד את העשתונות בישיבה וצעק לכיוון השר וסרלאוף: "שמעתי שאתה לא מסכים למינויים פוליטיים לפרויקטור הצפון ושאתה מאיים שלא תצביע בממשלה. אני אומר לך שזה לא מקובל עליי. אני לא מוכן ששרים יאיימו על ראש הממשלה ולא מקבל דבר כזה". השר השיב: "יש לי הרבה מה לומר לך, אבל בגלל שאני מכבד אותך ראש הממשלה, אני לא אפתח את הפה בפורום הזה ואגיד לך את זה בארבע עיניים".