עימות דיפלומטי מתוקשר: התבטאות תקיפה של שגריר ישראל בהודו הובילה לתגובה חריפה אף יותר של השגרירות האיראנית בדלהי - ולהתערבות של מנכ"ל משרד החוץ הישראלי.
העימות החל כשהשגריר הישראלי בהודו נאור גילאון האשים את איראן בערעור היציבות, ובמסיבת עיתונאים הזהיר כי משטר קיצוני עם נשק גרעיני מהווה סכנה במערב אסיה.
2 צפייה בגלריה
השגריר גילאון
השגריר גילאון
השגריר גילאון
בשגרירות איראן לא נותרו חייבים, וכינו את דבריו כ"הרפתקניים". בהודעה המלאה שיצאה מטעמם נכתב כי "ישראל היא בית טרור שהקמתה הבלתי לגיטימית נטועה בשפיכות דמים, רצח וטבח של פלסטינים ועמים אחרים במזרח התיכון".
בשגרירות כינו את ישראל כ"משטר שמעורבותו השערורייתית בפרשת הריגול הנוכחית 'פגסוס', יחד עם היסטוריה של כיבוש ופלישה לשטחים בסוריה ובלבנון ידועים לכל אחד בעולם - ואין הוא יכול לייעץ לקואליציות השלום ולהאשים אחרים שהגנו על קורבנות של קיצוניות ותוקפנות באזור".
אנשי השגרירות האיראניים לא הסתפקו בכך, והוסיפו כי "אין ספק שציוויליזציות גדולות עם ההיסטוריה הגדולה של שלום ודו קיום הן חכמות יותר מאשר ליפול למלכודות של משטר אנוכי וצמא דם שכזה עם תיעוד ענק של הפרות זכויות אדם, הרג ילדים והערות ילדותיות של השליח הציוני עם המוח המרושע".
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בהודו בתגובה לאמירה של שגריר ישראל באיראן כי הוא ילדותי והרפתקני
שגריר ישראל בהודו בתגובה לאמירה של שגריר ישראל באיראן כי הוא ילדותי והרפתקני
הציוץ של גילאון
השגריר גילאון לא עמד מנגד, והשיב בחזרה: "כאשר בגיל 57 מישהו קורא לי 'ילדותי' ו'הרפקתני' - אני לוקח את זה כמחמאה. שלכם בגאווה 'השליח הציוני עם המוח המרושע'".
גם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז יצא להגנתו של גילאון, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנו זוכרים היטב כיצד בפברואר 2012 חוליית מוות איראנית 'מרושעת' ניסתה להתנקש בחיי אחת מהדיפלומטים שלנו בלב ניו דלהי".