"אנשים חיפשו סיבה לריב, הם היו מוכנים, אחד עם מוט ברזל ביד, אחד עם קסדה ואחר עם קפוצ'ון": בבית המשפט המחוזי בנצרת החלה היום (חמישי) עדותה של הדסה סינגסון (21), חברתו של יואל להנגהל ומי שהייתה לצידו בלילה שבו הוא נרצח במסיבת יום הולדת בקריית שמונה באוקטובר 2022. סינגסון, שעדותה הייתה רצופת דמעות ובכי, היא עדת התביעה השנייה בתיק המטלטל, שבו מואשם ליעד אדרי ברצח להנגהל.
"אנשים באו עם סיבה לריב, הם היו מוכנים". עדותה של הדסה סינגסון
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
 "הילדים צחקו על כך שהוא לא יודע עברית". הדסה סינגסון ויואל להנגהל
 "הילדים צחקו על כך שהוא לא יודע עברית". הדסה סינגסון ויואל להנגהל
"הילדים צחקו על כך שהוא לא יודע עברית". הדסה סינגסון ויואל להנגהל
(צילום: אביהו שפירא)
סינגסון עומתה לראשונה עם הסרטונים הקשים מזירת הרצח, וצפתה במפגש הראשון בין קבוצת הצעירים מבני המנשה ושוטרי הסיור מקריית שמונה, שהוזעקו בעקבות הקטטה שהתפתחה במקום - בסופה נדקר למוות להנגהל. לבקשת הפרקליטה, עו"ד ליז קדמון מפרקליטות מחוז צפון, סינגסון תיארה בפתח דבריה את האירועים מאותו לילה, ואמרה כי "הייתי החברה של יואל ויצאנו יחד עם עוד חברים לאכול פיצה, בגלל שיואל לא ידע עברית הוא שאל את הילדים אם הם מדברים אנגלית והם התחילו לצחוק עליו כי הוא לא מבין עברית".
היא המשיכה וסיפרה איך אחד הנערים התנפל עליו והיכה אותו באגרופים בפניו, כשהיא ניצבת לידו ממררת בבכי ומנסה לנגב את פרץ הדם מפניו. "השוטרים חשבו שהיינו שיכורים ושתינו רק בירה אחת, הייניקן", היא שחזרה. "הרגשתי שהמשטרה לא עוזרת לנו, ואז צפיר, האחיין שלי שהיה איתנו, חייל בסיירת גבעתי, התקשר למפקד שלו בצבא, הסביר לו מה קרה, והמפקד שאל אם הוא רוצה שהוא יגיע. אז עלו מלא בנים לכיוון שלנו וצפיר אמר לו שהוא לא צריך לבוא, המשכתי לשבת ליד יואל ולנקות לו את הפנים".
2 צפייה בגלריה
ליעד אדרי בעדותה של הדסה סינגסון, חברתו של יואל להנגהל, בבית משפט המחוזי בנצרת
ליעד אדרי בעדותה של הדסה סינגסון, חברתו של יואל להנגהל, בבית משפט המחוזי בנצרת
ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל בבית משפט המחוזי בנצרת
(צילום: אביהו שפירא)
סינגסון סיפרה כי אחיינה צפיר הכה בשלב זה ראשון את אחד הנערים האחרים, והוסיפה "אפשר לראות אנשים שבאו עם סיבה לריב, הם באו מוכנים, אחד עם מוט ברזל ביד, אחד עם קסדה ואחר עם קפוצ'ון". לדבריה, "אנחנו לא באנו לריב, גם אם לא היינו מתחילים הם היו מחפשים סיבה לריב. אחרי זה כולם קפצו על יואל, ואחר כך זיהיתי אותו שוכב על הארץ".
סינגסון פרצה בשלב זה בבכי, ואמרה כי "זה עצוב. אחרי הבעיטה יואל לא היה יכול לזוז, הרגשתי שהוא לא נושם, והייתי בלחץ". היא סיפרה שאיבדה הכרה - וכשקמה יואל לא היה לידה. "ראיתי את הדם שלו על הרצפה, השוטרים אמרו לי להירגע, ואמרתי איך אני יכולה להיות רגועה כשהחבר שלי פצוע ככה".
בשלב החקירה הנגדית עו"ד שירה ניר, שמייצגת את ליעד אדרי, שאלה את סינגסון אם יואל היה חמוש בסכין. היא השיבה "איך יש לו סכין? הוא הרג את עצמו?", והבהירה כי לא הייתה לו סכין. בנוגע לסכין שאותרה בשטח, הוסיפה: "אני בטוחה שהסכין לא שייכת ליואל". עו"ד ניר שאלה "למה לא הלכתם הביתה אחרי שהשוטר גבאי אמר לכם?", וסינגסון ענתה: "לא חשבנו שהילדים האלה יבואו עוד פעם".