בהודעה משותפת שמסרו הערב (שבת) צה"ל ושב"כ נטען כי במהלך הפעילות ברצועת עזה במסגרת מלחמת חרבות ברזל חוסלו כ-20 פעילי טרור שעסקו בשנים האחרונות בקידום פיגועים נגד ישראל מיהודה ושומרון. על פי ההודעה, רובם היו אנשי חמאס, מחציתם היו שייכים ל"מטה הגדה" של הארגון, האמון על גיוס פעילים מיהודה ושומרון ומזרח ירושלים, ועל המימון והניהול שלהם.
עוד נמסר כי הותקפו יותר מעשר מטרות בשכונת "מדינת אל-עמל", שבה שהו מחבלי חמאס ששוחררו מהכלא הישראלי בעסקת שליט, ומאז המשיכו לעסוק בקידום פעילות טרור, בדגש על מימון ואכוונה של פיגועים ביהודה ושומרון ובישראל.
רמזי אל-עוק, ששוחרר בעסקת שליט וחוסל במלחמה, בהפגנה בעבר ליד הגדר
(מתוך יוטיוב)

1 צפייה בגלריה
המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל
המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)
לפי ההודעה של צה"ל ושב"כ, בין המחוסלים היה עבדאללה אבו סיף, במוצאו מחברון, שנשפט ב-2003 למאסר עולם על מעורבות ברצח ישראלים ושוחרר בעסקת שליט. פעיל נוסף היה רמזי עוק, במקור מאזור בית לחם, שנעצר ב-2003 בגין גיוס מחבל שביצע פיגוע התאבדות במאי 2002, ובנוסף למעורבותו בפיגועים נוספים. גם הוא שוחרר בעסקת שליט.
מחמוד חלבי שחוסל היה לדברי צה"ל ושב"כ פעיל דומיננטי באירועי ההתפרעויות על הגדר ברצועה ב-2021, ובשנה האחרונה היה מתאם בין-אזורי של טרור בישראל וביהודה ושומרון. כמו כן חוסל מוחמד עוודאללה, בנו של מזכיר הוועד הפועל של הנהגת חמאס.