הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נכנס היום (חמישי) פעם נוספת לרצועת עזה, ואמר כי "צה"ל הולך להמשיך את המהלכים ברצועה, וככל שזה תלוי בנו, עוד אזור ועוד אזור". לדבריו, "צה"ל הולך להרוג את המפקדים והפעילים ולהשמיד את התשתיות ברצועה".
"קרובים להשמדת המערכת הצבאית בצפון הרצועה". הלוי שוחח עם לוחמים בעזה
(צילום: דובר צה״ל)

2 צפייה בגלריה
 הרצי הלוי עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה
 הרצי הלוי עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה
הרמטכ"ל עם הלוחמים בעומק הרצועה
(צילום: דובר צה״ל)
2 צפייה בגלריה
 הרצי הלוי עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה
 הרצי הלוי עם כוחות צה״ל בתוך רצועת עזה
הלוי הודה ללוחמים: "פעלתם עד עכשיו מצוין"
(צילום: דובר צה״ל)
הכותרת
הטרור הפסיכולוגי של חמאס
24:04
הלוי שוחח עם לוחמים בעומק הרצועה, ואמר להם כי "בהתפתחות קדימה של המערכה, עם מה שאתם עשיתם כאן עם הגדודים האלה, אוגדה 36 ו-252, אנחנו די קרובים להשמיד את המערכת הצבאית שהייתה בצפון הרצועה. נשלים את זה, יש לנו השלמות לעשות, אבל מתקרבים לזה יפה.
"עשיתם את זה עד עכשיו מצוין, קחו את הלמידה שיש מאחוריכם - כמעט שלושה שבועות, ועשו את זה עוד יותר טוב", הוסיף הרמטכ"ל הלוי.
בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב את הפורום לטיפול בנושאי העורף האזרחי והצהיר בדיון כי מערכת הביטחון תפעל לאפשר לחלק מהתושבים בעוטף עזה, ביישובים במרחק של בין 4 ל-7 ק"מ מגבול הרצועה, לחזור לבתיהם – לאחר שהיישובים שלהם ישוקמו ולאחר שהתנאים הביטחוניים לכך יתמלאו.
"מחויבים לצפון ולדרום באופן מלא". גלנט
(צילום: שחר יורמן)

"כל מי שלא יכול לחזור לביתו ימשיך ויקבל מעטפת מלאה מהממשלה, בגיבוי ובתמיכה מלאה", הוא אמר. "חשוב מאוד להדגיש - המחויבות שלנו לתושבי הצפון היא בדיוק כמו המחויבות שלנו לתושבי הדרום. אנחנו מחויבים לכולם באופן מלא. בקשר לתושבי הדרום, אנחנו פועלים עכשיו על מנת להגיע למצב שבו החל מה-1 בינואר יוכלו חלק מהיישובים לחזור לשגרה בצל המלחמה, במרחב שבין 4 ל-7 ק"מ. אני חושב שלעניין הזה הולכים ומצטברים כל הנתונים הביטחוניים הראויים".
גלנט, כך נמסר מטעמו, הדגיש בדיון את הצורך בהחזרה של מרבית התלמידים לבתי הספר בהתאם להוראות פיקוד העורף, ואמר כי המדינה מחויבת לאנשי המילואים באשר לפתיחת שנת הלימודים במוסדות להשכלה הגבוהה. לדבריו, "הנושא המרכזי שמטריד את הציבור זה נושא החינוך. כאשר התלמידים לא נמצאים בבתי הספר זה משבש את החיים ואת פעילות המשק. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאפשר חזרה של תלמידים לבתי הספר, זה הולך ומשתפר בכל רחבי הארץ.
"אני פונה לגורמים שעוסקים בהשכלה הגבוהה ואומר: יש לנו עשרות אלפי אנשי מילואים שנמצאים בחזית, אתם חייבים להתחשב בהם בשנת הלימודים הקרובה ולקחת בחשבון ששלחנו אותם לחזית והמדינה, כולל מערכת ההשכלה הגבוהה, צריכה לגבות אותם", הוסיף שר הביטחון. גלנט אמר עוד כי "המשק צריך להמשיך לנוע. קנו בחנויות בארץ, כחול לבן, זה מניע את גלגלי המשק וחשוב לכולנו".
בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, ראש רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון יורם לרדו, מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני וגורמי מקצוע נוספים.