6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"ישראל - לא מדינת חסות של הירדנים". נתניהו, עבדאללה מלך ירדן ובן גביר
(צילום:רפי קוץ, AP, יואב דודקביץ)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס ב-ynet radio לפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן, שהתקיימה אתמול (שלישי) בעמאן. בהודעה מטעם סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן שפורסמה לאחר הפגישה, נכתב כי "המלך עבדאללה הדגיש בפני ראש ממשלת ישראל את חשיבות השמירה על המצב במסגד אל-אקצה". בן גביר, שעלה להר הבית כמה ימים לאחר תחילת כהונתו וספג גינויים, בין היתר גם מירדן, אמר היום כי "נתניהו לא אומר לי לא לעלות להר הבית. לפי הסטטוס-קוו, יהודים רשאים לעלות להר הבית, ואין לי כוונה לעשות אחרת. מדינת ישראל היא לא מדינת חסות של הירדנים".
לא רק ירדן גינתה אז את עליית בן גביר להר הבית, אלא גם ארצות הברית. "קודם כל מדינת ישראל היא מדינה עצמאית. אני מניח שהאמריקנים מבינים שחופש תנועה זה חופש תנועה - בארצות הברית לא ימנעו מיהודי להיות במקום מסוים רק כי הוא יהודי", אמר בן גביר.
6 צפייה בגלריה
בן גביר בהר הבית
בן גביר בהר הבית
"בארה"ב לא לא ימנעו מיהודי להיות במקום מסוים רק כי הוא יהודי". בן גביר בהר הבית, החודש
יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), התראיין היום גם כן ל-ynet radio והסכים עם בן גביר על דבר אחד - הוא כנראה ימשיך לעלות. כשנשאל האם חושב שנתניהו הבטיח למלך ירדן שבן גביר לא יעלה יותר להר הבית, אמר בן ברק כי "אין קשר בין מה שנתניהו מבטיח לבין מה שנתניהו עושה. אם בן גביר יגיד לו שהוא לא הולך איתו על הרפורמה המשפטית אם הוא לא נותן לו לעלות להר הבית, אז כנראה שבן גביר יעלה להר הבית".
לדברי בן ברק, הוא "מקווה מאוד שהסטטוס קוו יישמר. הר הבית הוא חבית חומר נפץ. אנחנו בחרנו לנהל את הסכסוך הזה ולא לפתור אותו, ומי שבחר לנהל אותו בשכל, צריך להבין שיש דברים שהוא צריך להתגמש בהם". הוא הוסיף: "אני מקווה שנתניהו ינהג בהגינות או אחריות. האם אני בטוח שהוא ינהג באחריות? ממש לא".
6 צפייה בגלריה
ועדת החוץ והביטחון
ועדת החוץ והביטחון
"כל תוכנית בן גביר - בעצם התוכנית שלנו". בן ברק
(צילום: עמית שאבי)
בנוגע למסיבת העיתונאים שקיים אמש עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שבה הבטיח בין היתר להקים משמר לאומי, אמר בן גביר כי הגוף שכבר הוקם בימי הממשלה הקודמת הוא "מאוד דל ומאוד רזה. אף אחד לא יישם את החלטת הממשלה בנושא. היו כוונות טובות, אבל זה לא יושם". הוא הוסיף כי "עכשיו זה יקרה כי יש שר שעומד בראש מפלגה של שישה מנדטים, וזו דרישה קואליציוניות שלו. כשהחברים האחרים שלי ביקשו כספים לכל מיני דברים מגזריים, אני באתי ואמרתי שאני רוצה את הכסף למשטרה".
במסיבת העיתונאים, ציין בן גביר את חשיבות הקמת המשמר הלאומי, ואמר כי "תרחיש הייחוס שאני שומע מרוב אנשי המקצוע במשרד הזה, במשטרה, במג"ב ובצה"ל הוא ש'שומר חומות 2' בפתח". בנוגע למשכורות השוטרים, בן גביר אמר אתמול כי הן יעלו ב-20 עד 40 אחוזים. על כך אמר היום כי הוא "לא מתכוון לעלות משכורות לניצבים, אבל השוטרים בשטח, שהצטרפו אתמול למשטרה, מקבלים סכומים דלים. אני הבנתי שכדי שתהיה לנו משטרה חזקה, קודם כל צריך לחזק את השוטרים".
בניגוד לדבריו של השר לביטחון לאומי, בן ברק טען כי " כל התוכנית שבן גביר הציג זו בעצם התוכנית שלנו. אם הוא באמת ימשיך אותה, אז יש סיכוי שהוא יצליח". לדבריו, "אחרי שומר החומות הממשלה שלנו הפיקה לקחים, ועשינו תוכנית להגדלת המשטרה ב-5,000 שוטרים, הגדלת המשכורות והקמת המשמר הלאומי".
6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת
איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת
"כדי שתהיה לנו משטרה חזקה, קודם כל צריך לחזק את השוטרים". בן גביר במסיבת העיתונאים, אמש
(צילום: רפי קוץ)
בן גביר במסיבת העיתונאים: "'שומר חומות 2' בפתח"
(צילום: גיל יוחנן )

מיקי לוי מתפרץ למסיבת העיתונאים
(צילום: גיל יוחנן, מאיר תורג'מן)

במסיבת העיתונאים נרשם אתמול אירוע נוסף, כשיו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הגיע ובידיו דוח של מבקר המדינה על המצב בערים המעורבות במהלך מבצע "שומר החומות". לדברי לוי, הדברים נעשו במחאה על כך שבן גביר מונע מהמפכ"ל להגיע לדיון בוועדה על הדוח, אך היום טען השר כי "זה לא נכון ומיקי לוי יודע את זה".
לדברי בן גביר, "התקשרו אליי ביום ראשון ואמרו לי לבוא מחר יחד עם המפכ"ל לדיון בוועדה. אמרתי להם שהלו"ז שלי מלא כל יום, אז שייתנו לי שלושה תאריכים בחודש וחצי הקרובים ונעשה את זה. לצערי, במקום לתת לי שלושה תאריכים, הם הלכו לתקשורת". השר טען כי "המטרה של מיקי לוי היא לקבל ידיעות בתקשורת, אז שיבושם לו, אני לא נגד. אם המטרה היא לקיים דיון רציני אז אני בעניין - אבל אני לא יכול לבוא מהיום להיום".
מיקי לוי מתייחס להתפרצות למסיבת העיתונאים בוועדה לביקורת המדינה
(צילום: ערוץ כנסת)

6 צפייה בגלריה
מיקי לוי הגיע להצהרה לתקשורת של בן גביר
מיקי לוי הגיע להצהרה לתקשורת של בן גביר
"אם השר בן גביר מונע מהפכ"ל לבוא לכנסת – הכנסת תבוא אליו". לוי לפני מסיבת העיתונאים, אמש
(צילום: מאיר תורג'מן )
היום, בדיוני הוועדה לביקורת המדינה, התייחס לוי להגעתו אמש למסיבת העיתונאים, ואמר כי "לא נאפשר לדרוס את הכנסת. לא ייתכן שהוועדה תרצה לקיים דיון על דוח חשוב כל כך, והמפכ"ל לא יבוא כי השר מונע זאת". לדברי לוי, "אם השר בן גביר מונע מהפכ"ל לבוא לכנסת – הכנסת תבוא אליו. אני הגעתי להביא לו את הדוח".
בן ברק, חבר מפלגתו של לוי, הגן על התנהגותו היום, ואמר כי "כשהוא היה יו"ר הכנסת הוא התנהג בממלכתיות, ולטעמי התנהל בממלכתיות גם אתמול". כשנשאל האם הוא לא הוטרד מסגנונו של לוי בהתפרצותו במסיבת העיתונאים, אמר בן ברק כי "אני חושב שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר בוטים והרבה יותר צעקניים, אני חושב שאנחנו קצת לפלפים. אנחנו צועקים והם ממשיכים במלוא הכוח, ולא עוזר שום דבר. אנחנו צריכים לצאת הרבה יותר לרחובות, להשבית הרבה יותר את המשק".
סערה נוספת התעוררה היום סביב מסיבת העיתונאים, לאחר שיו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון העלתה תמונה של בן גביר מאתמול, שבה נראה כאילו הוא מצדיע במועל יד, והוסיפה את הכיתוב: "הייל כהנא". זמן קצר לאחר מכן, גלאון הסירה את הציוץ, וכתבה בציוץ נוסף: "עדיין מחכה שהגזענות תימחק מהכנסת". בן גביר הגיב בעצמו בטוויטר לציוץ של גלאון, וכתב: "בת להורים ניצולי שואה, מוזילה ודוקרת את ששת מיליוני הקדושים. זהבה, מה אמא ואבא היו אומרים על זה?".
6 צפייה בגלריה
הציוץ המסעיר של זהבה גלאון
הציוץ המסעיר של זהבה גלאון
הציוץ של גלאון. לאחר מכן מחקה אותו, וכתבה: "מחקה שהגזענות תימחק מהכנסת"
(מתוך טוויטר)
השר לביטחון לאומי התייחס גם לעימות שהתפתח בקואליציה סביב פינוי והריסת המאחז הבלתי-חוקי "אור חיים" בשומרון. שר הביטחון יואב יואב גלנט (הליכוד) הורה למנהל האזרחי לפנותו, ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, זעם על ההחלטה וטען כי היא מפרה את ההסכמים הקואליציוניים, לפיהם המנהל האזרחי אמור להיות כפוף אליו. חוץ מסמוטריץ', גם בן גביר מעורב בקלחת של פיצול סמכויות משרד הביטחון, מאחר ובהסכמים הקואליציוניים נקבע כי משרדו יהיה אחראי על פלוגות מג"ב איו"ש שנמצאות תחת פיקוד צה"ל. על כך אמר כי "אני ביקשתי את מג"ב איו"ש לא כדי להיות מפקד הצבא ביהודה ושומרון, אלא כדי שיהיה משמר לאומי".
בן גביר הוסיף כי "מה שסוכם בהסכמים הקואליציוניים צריך להיות מיושם. אני יודע שסמוטריץ' קיבל כל מיני סמכויות שאין סיבה שהוא לא יקבל אותן". בנוגע לפינוי "אור חיים", אמר בן גביר כי "הדרישה שלי ולהבנתי גם של סמוטריץ' הייתה אחת - דין שווה לכולם. אם הורסים ליהודים, בואו נהרוס גם לערבים שבונים באופן לא חוקי".