רב-סמל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ממעלה אדומים, שנפל בסוף השבוע בקרב בצפון הרצועה בהיתקלות עם מחבלים, היה תלמידו של רב-סמל בכיר (במיל') אילון ויס, שנהרג ביום ראשון לפני שבועיים בפיצוץ מטען על טנק בעיר עזה.
טייטלבוים ספד לפני שבועיים למורה שאהב, וכתב אחרי נפילתו: "נשבר הלב. אילון ויס, המורה אילון. מחנך דגול שיצא לי להכיר- כל כך נעים ונכון לתלמידיו ולסובבים אותו. כמה אהבתי לעשות איתך צחוקים בבית ספר, בטיולים, אחרי השיעורים, לנסות לעצבן אותך כמה שאפשר. מורה אהוב על כולם ללא יוצא מן הכלל, אני בטוח שעוד אשמע גם על האבא, סבא ואיש הקהילה שהיית".
2 צפייה בגלריה
 יקיר טייטלבאוים כתב הספד למורה שלו אילון ויס
 יקיר טייטלבאוים כתב הספד למורה שלו אילון ויס
ההספד שכתב טייטלבוים למורה ויס שנפל שבועיים לפניו
2 צפייה בגלריה
 יקיר טייטלבאוים והמורה שלו אילון ויס
 יקיר טייטלבאוים והמורה שלו אילון ויס
יקיר שמואל טייטלבוים והמורה אילון ויס ז"ל
הוא סיפר: "בדיוק השבוע חשבתי עליך, על כיתה י"א - הלכתי מכות עם מישהו מכיתה מקבילה, כנראה הפעם היחידה בחיים שלי. אני זוכר את השיחה שעשית לי, לא היית מחויב לזה, לא היית המורה האישי שלי ובכלל לא לימדת אותי בשום משבצת בשלב הזה. אבל היינו קרובים ואתה איש חינוך אמיתי. הרגעת אותי, הכנסת אותי לפרופורציות, נתת עצות לסיטואציות כאלה. לא חשבתי שכמה ימים אחרי הזיכרון היפה הזה נקבל הודעה כזאת. ברוך דיין האמת, אדם יקר".
עיריית מעלה אדומים עדכנה כי הלווייתו של טייטלבוים תתקיים היום בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.
דניאל בארי, מנהל תיכון אמי"ת שבו למד טייטלבוים, ספד לו ואמר כי קהילת בית הספר אבלה על נפילתו. "תלמיד עדין וצנוע שהיה אהוב על חבריו ועל מוריו. יקיר בחר ללמוד במכינה קדם צבאית כדי להכין עצמו לשירות משמעותי כלוחם, לתרום ולהגן על המדינה".
"לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחתו ואת חבריו הרבים באסונם הנורא". הוא סיפר כי קהילת בית הספר "עדיין מבכה את נפילתו לפני שבועיים של המחנך האהוב הרב אילון ויס הי"ד ובמוצאי שבת ספגנו מכה נוספת כשנתבשרנו על נפילתו".
מתחילת המלחמה נהרגו 670 חיילי וחיילות צה"ל. שני השמות האחרונים, ברשימה הכל כך ארוכה, הם של יקיר ושל סמ"ר יאיר אביטן - שדובר צה"ל התיר לפרסם את דבר נפילתם אמש. השניים נפלו בקרבות בשג'אעיה.
בנוסף, לוחם מגדוד 13 בחטיבת גולני נפצע באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים וקצין לוחם מגדוד רותם בחטיבת גבעתי נפצע באורח קשה מירי נ"ט לעבר הכוח שבו היה, בצפון רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
דודתו של סמ"ר אביטן, שירית אביטן כהן, המשמשת ככתבת המדינית והפרשנית הפוליטית של "ישראל היום", ספדה לאחיינה: "האחיין המתוק שלי נפל בעזה ביום שישי. יאיר שלנו, בכלל לא היית צריך להיות בעזה והתעקשת כל כך. התעקשת כדי להשתתף במלחמה הצודקת למען העם הזה. וכמה דאגנו לך כל פעם שהיית שם. סבא וסבתא הדליקו בשבילך מגשים של נרות. תפילות לכל הצדיקים רק שתצאו בשלום והפעם לא חזרת. אין מילים שינחמו את חסרונך".
פורסם לראשונה: 22:53, 29.06.24