אחרי 7 שנים ישראל לכדה את אחד מרוצחי מלאכי רוזנפלד
(צילום: משי בן עמי)

זמן קצר אחרי לכידתו של מעאד חאמד, אחד מרוצחי מלאכי רוזנפלד ז"ל ב-2015, אמר אביו אליעזר כי משפחתו התפללה במשך שנים שיעשה טעות וישלם עליה. "אני בשוק שהצליחו לתפוס אותו", אמר רוזנפלד בשיחה עם ynet. "אני מאוד נסער, קיבלתי את ההודעה וכמעט התעלפתי".
האב סיפר כי רק אתמול דיבר על בנו לפני שבכיר בצה"ל התקשר אליו ובישר לו על לכידתו של חאמד. "אנחנו מתפללים כבר שש שנים שהמחבל יעשה את הטעות וישלם עליה", אמר רוזנפלד. "חיכינו לטעות הזאת וכל הזמן הבטיחו לי, לכן הייתי בשקט. איזו בשורה לפני פסח, כולי רועד".
בריאיון לאולפן ynet הוסיף האב כי מדובר במעין מתנה לחג. "אני גאה בכוחות הביטחון שלנו, ואני מודה להם מכאן. הסכסוך הזה ימשיך והם צריכים להבין שלא ניכנע, וצריך להרתיע אותם", הוסיף רוזנפלד. "זה לא פיגוע בודד אחד, אלה כפרים שלמים שרוצחים. גם המחבל של מלאכי ידע שהוא על הכוונת, ומתוך צימאון הרצח שלו ברח כדי לבצע פיגוע".
2 צפייה בגלריה
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד ז"ל
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד ז"ל
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד
(צילום: אלישע בן קימון)
ראש הממשלה נפתלי בנט כתב אמש כי "שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז"ל. לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור היישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד ופצע שלושה מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא). הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברשות הפלסטינית והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים".
בנט הוסיף כי "כוחותינו, שב"כ, ימ"מ וצה"ל יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה. אני מברך את לוחמינו".
כוחות צה"ל בסילוואד

2 צפייה בגלריה
מועאז חאמד
מועאז חאמד
מעאד חאמד
מעצרו של חאמד, פעיל חמאס שהיה כאמור מעורב בחוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד לפני שבע שנים בסמוך ליישוב קידה, התאפשר הודות לשיתוף פעולה של שב"כ עם צה"ל והימ"מ. אתמול התקבל בשב"כ מידע שלפיו חאמד נמלט ממעצרו במתקן כליאה של הרשות הפלסטינית.
בשב"כ אמרו כי "לפי החשד, מטרת הימלטותו של חאמד הייתה קידום פיגוע טרור נגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי". עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב"כ מבצע במטרה להביא את המחבל למעצר בישראל. לאחר כמה שעות הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון בכפר הפלסטיני כובר שבגזרת בנימין. חאמד הוא בן לחמולה גדולה שמזוהה עם חמאס.

שלושה פלסטינים הרוגים ביממה

במקביל, כוחות אחרים של צה"ל ומג"ב הגיעו לכפר סילוואד שסמוך לרמאללה כדי לעצור חוליה שלפי החשד תכננה לסייע לחאמד בהוצאת פיגוע לפועל, ונתקלו בעשרות פלסטינים שיידו לעברם אבנים. שלושה פלסטינים נעצרו בפעילות במקום לאחר שהבית שבו שהו כותר והם נקראו לצאת החוצה. בעימותים עם כוחות הביטחון בסילוואד נהרג עומאר עליאן, בן 20.
בתקרית אחרת אתמול בכפר הפלסטיני חוסאן שליד בית לחם נהרג נער פלסטיני בן 14 מירי של כוחות הביטחון. לפי דובר צה"ל, הנער נורה לאחר שיידה בקבוק תבערה לעבר הכוחות.
אתמול לפנות בוקר נכנסו צוותי בינוי של המועצה האזורית שומרון למתחם קבר יוסף בשכם בליווי חטיבת שומרון. כמה ימים אחרי שפורעים פלסטינים תושבי שכם שרפו והשחיתו קשות את המתחם, הצוותים שהגיעו למקום השלימו את השיפוץ תוך כשלוש שעות. עם סיום העבודות במתחם הקבר, התפתחו עימותים עם כוחות הביטחון שבהם נפצעו 18 פלסטינים. מוחמד עסאף, בן 34 שפונה במצב קשה לבית חולים, מת מאוחר יותר מפצעיו.
סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי, שמשמש גם כמנהיג ארגון הטרור בגדה המערבית, פרסם אמש ממקום מושבו בחו"ל הודעה חריגה שבה קרא לפלסטינים להגביר את העימותים מול ישראל. "אנו קוראים להמוני עמנו להתגייס ולהתעמת עם הפלישות המתמשכות של הכוחות הישראליים בערים ובעיירות השונות בגדה.
"כמו כן אנו מגייסים את אנשינו, בעיקר ברמאללה ובאל-בירה, לתמוך בעיירה סילוואד ובכל אזורי הסכסוך, להצטרף לגיבוריה ולהתאחד כדי להדוף את התוקפנות והמצור הישראלי בכל באמצעים".
פורסם לראשונה: 22:39, 13.04.22