2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ראש הממשלה לפני ההמראה לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד
נפתלי בנט ראש הממשלה לפני ההמראה לועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד
בנט בנתב"ג. ארכיון
(צילום: נדב אבס )
ראש הממשלה נפתלי בנט יטוס אחר הצהריים (ראשון) לביקור רשמי ראשון באיחוד האמירויות, בהזמנת יורש העצר מוחמד בן זאיד. מלשכת רה"מ נמסר כי בנט צפוי להיפגש מחר עם בן זאיד: "שני המנהיגים ידונו בהעמקת הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בדגש על הסוגיות הכלכליות והאזוריות שיתרמו לשגשוג, רווחה וחיזוק היציבות בין המדינות".
מדובר בביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תכנן גם הוא לבקר באמירויות, אך נסיעותיו לשם התבטלו כמה וכמה פעמים, ובמשך זמן רב הוא מנע הגעה של שרים אחרים בממשלתו לבקר באיחוד האמירויות לפניו, בהם גם שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי, שקיווה לחנוך באבו דאבי את השגרירות בישראלית.
בנט צפוי להמריא לאמירויות במטוס חכור של חברת אל על, ולא במטוס ראש הממשלה, "כנף ציון", שרק בשבוע שעבר קיבל תעודת כושר טיסה.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בפגישה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה
נפתלי בנט בפגישה עם שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה
נפתלי בנט בפגישה עם שגריר האמירויות בישראל מוחמד אל חאג'ה. מבטיח להעמיק את הקשרים
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לפיד ביוני, בטקס חנוכת השגרירות באבו דאבי: "תודה לנתניהו, הארכיטקט של הסכמי אברהם"
(צילום: עוז אביטל, לע״מ)

את ההזמנה לביקור באמירויות קיבל בנט כבר באוקטובר, ושגריר אבו דאבי בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, העניק לו אז איגרת מיורש עצר בן זאיד עם הזמנה רשמית. מלשכת בנט נמסר אז כי הוא הודה על ההזמנה וכי שוחח עם השגריר האמירתי, וכן עם שגרירה של בחריין בארץ, על הרחבת הקשרים בין המדינות, על שיתוף הפעולה האזורי ועל חיזוק הסכמי אברהם. "ככל שהקשר בין מדינותינו חזק יותר, כך הביטחון והיציבות באזור כולו חזקים יותר", אמר.
בנט יבקר באמירויות אחרי שבסוף יוני שר החוץ יאיר לפיד כבר ערך בה ביקור היסטורי ופומבי ראשון של נציג ממשלת ישראל. בביקורו חנך לפיד את השגרירות הישראלית וחתם שם על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי עם האמירויות - אחד מני רבים שנחתמו עמה מאז כינון היחסים הדיפלומטיים לפני יותר משנה. באותו ביקור לפיד דאג לפרגן לנתניהו, שאותו הוא כינה "הארכיטקט של הסכמי אברהם", ולדבריו עמל עליהם ללא לאות. "הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו", אמר אז לפיד.
דניאל סלאמה השתתף בהכנת הכתבה