2 צפייה בגלריה
הבן המאומץ שנרצח על ידי אביו במודיעין
הבן המאומץ שנרצח על ידי אביו במודיעין
הבן המאומץ שנרצח על ידי אביו בחורשה במכבים, וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה, טל שחר)
"ביקש לנהל עם בנו המאומץ שיחה בחורשה, שלף אקדח וירה תשע פעמים": כך עולה מכתב האישום שהוגש הבוקר (חמישי) נגד שי בלום (55) ממכבים, בגין רצח עומרי בלום לפני כחודשיים.
מכתב האישום שהגישה עו"ד שירה סוכצקי מטעם פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, עולה כי שי ואשתו אימצו את עומרי לפני כ-22 שנה, אז הוא אובחן על הרצף האוטיסטי ונודע להם שהוא סובל מסינדרום אלכוהול עוברי. בשנת 2019 מינה בית המשפט את ההורים המאמצים לאפוטרופוסים של עומרי, אף בתחילת חודש יולי השנה ביקשו השניים לבטל את הצו לאור קושי להתמודד עם התנהגותו.
ליד הזירה במכבים
(צילום: אלכס גמבורג, מאיר תורג'מן, תיעוד מבצעי מד"א)

2 צפייה בגלריה
רצח במודיעין: המשטרה עצרה גבר בחשד שירה למוות בבנו מאומץ
רצח במודיעין: המשטרה עצרה גבר בחשד שירה למוות בבנו מאומץ
החורשה שבה נורה למוות עומרי בלום
(צילום: אלכס גמבורג)
החל משנת 2019 התגורר בנם בהוסטל לדיירים על הרצף האוטיסטי, ויצא לביקורים בביתם. ביולי האחרון, בשני מקרים שונים, הוא יצא מההוסטל ונעלם - עד שהושב אליו מאוחר יותר. ב-14 ביולי יצא עומרי מההוסטל עם חבריו ורכבם התקלקל בכביש בירושלים. הם פנו לעזרת המשטרה, וכשהגיעה ניידת למקום השוטרים התקשרו להוריו של עומרי. תחילה סירבו ההורים לקבל אותו לביתם, אך בהמשך הסכימו.
לאחר שעומרי חזר הביתה ביקש שי לנהל איתו שיחה, והשניים יצאו יחד לחורשה הקרובה לביתם. שי יצא כשהוא חמוש באקדח אותו נשא ברישיון ובשלוש מחסניות, ועומרי מצויד בסכין שככל הנראה לקח כשחזר לבית הוריו המאמצים. בחורשה החלו חילופי דברים בין השניים, אז שלף שי את האקדח וירה תשע יריות לכיוון פלג גופו העליון של עומרי. בכתב האישום תואר כי בשלב כלשהו במהלך האירוע עומרי החזיק את הסכין בידו, אך כשהיה מוטל על הקרקע לקח שי את הסכין ודקר אותו פעמיים בבית החזה. הוא השאיר את הסכין נעוצה בליבו והזעיק כוחות משטרה לחורשה.
לנאשם מיוחסת עבירה של רצח בכוונה. בנוסף, הוגשה בקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
עו"ד עופר ברטל, סנגורו של האב, מסר בשמו כי "לפני 22 אימצה המשפחה את עומרי כבן. הם לא ידעו אז שהוא סובל מסינדרום אלכוהול עוברי ומאוטיזם. במשך כך השנים הללו המשפחה הקדישה את חייה לעומרי וניסתה לטפל בו ככל האפשר. בשבועות האחרונים התרחשה סערה בחייו של עומרי, הוא ברח פעמיים מהמקום שבו שהה והפסיק לקחת את תרופותיו. האב, שסבל מדלקת קרום המוח ובעיות נוספות, הגיש נגד עומרי תלונה במשטרה על איומים שבוע לפני הטרגדיה".
הוא הוסיף כי "ביום האירוע הלכו עומרי ואביו יחדיו ליער שמאחורי ביתם. עומרי שלף סכין מתקפלת שלקח מהבית, פתח אותה ואיים בה על האב ממרחק של מטר אחד. האב שלף אקדח שהחזיק ברישיון וירה בו מחוסר ברירה. מדובר בתיק מורכב וטרגי ואנחנו סמוכים ובטוחים כי תהיה לנו אוזן קשבת לנסיבות יוצאות הדופן בפרקליטות ובבית המשפט".