זירת הפיגוע בחברון, הבוקר

גבר בן 38 נפצע הבוקר (יום שבת) בניסיון פיגוע דקירה בחסם רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. לוחמי מג"ב נטרלו את המחבלת במקום ללא ירי.
5 צפייה בגלריה
כחות צה"ל בחברון
כחות צה"ל בחברון
זירת הפיגוע בחברון, הבוקר
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את המחבלת
הסכין ששימשה את המחבלת
הסכין ששימשה את המחבלת
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על הדקירה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 10:47. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפצוע במקום ומסרו כי הוא נמצא בהכרה מלאה. ממג"ב נמסר כי "לוחמי משמר הגבול המוצבים במערת המכפלה הגיעו למקום והשתלטו תוך זמן קצר על המחבלת ללא ביצוע של ירי". מחקירה ראשונית של הפיגוע עלה כי האזרח נאבק במחבלת, סעדיה מטר (65) מהעיירה אידנא, ולוחמי מג"ב עצרו אותה ללא ירי. המחבלת נדחפה, נפלה ונחבלה קלות. ממג"ב נמסר עוד כי היא הועברה לחקירת כוחות הביטחון.
הפיגוע התרחש בשעה שכוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים שרצחו ביריות את יהודה דימנטמן (25) סמוך למאחז חומש בצפון השומרון שלשום. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע אתמול לזירה יחד עם ראש השב"כ רונן בר ואמר כי "לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".
הרמטכ"ל כוכבי עם ראש השב"כ בזירת הפיגוע בחומש, אתמול
(צילום: דובר צה''ל)

במסגרת המצוד אחר המחבלים, עצרו כוחות הביטחון כמה פלסטינים ותפסו חומרים ממצלמות אבטחה בכפרים באזור. מאות לוחמים מגדודי 890 של הצנחנים, גדודי הסיור של גולני וכל יחידת דובדבן, כולל אנשי המילואים שלה, הוקפצו לאוגדת איו"ש בעקבות הפיגוע. הם נפרסו במוקדי פעילות ליד רמאללה ובגזרות שכם וג'נין. לצד המצוד אחר המחבלים, בצה"ל ינסו למנוע פיגוע השראה נוספים בימים הקרובים - ולכן תורחב הפעילות הצבאית בצירים סביב היישובים.
הפיגוע התרחש אחרי שדימנטמן ושלושת חבריו עזבו את הישיבה בחומש בסביבות השעה 19:30, נסעו על ציר היציאה מהמאחז והגיעו לצומת שסמוך לו - שם ארבו להם המחבלים מאחורי השיחים. כשזיהו המחבלים את הרכב פונה שמאלה, הם פתחו לעברו באש - פעם אחת בצרור קצר ובפעם השנייה בצרור ארוך יותר.
5 צפייה בגלריה
כוחות צבא והצלה ב זירה פיגוע ירי ליד חומש ב שומרון הרוג יהודה יהודה דימנטמן
כוחות צבא והצלה ב זירה פיגוע ירי ליד חומש ב שומרון הרוג יהודה יהודה דימנטמן
הנרצח בפיגוע, יהודה דימנטמן
(צילום: רויטרס)
דימנטמן הובא למנוחות אתמול בירושלים. מסע ההלוויה עבר במקום הפיגוע, שם קראו חבריו ומשפחתו של הנרצח להקים מחדש את היישוב חומש, שפונה במסגרת תוכנית ההתנתקות. "זה לא היה לחינם יהודה", אמר אחיו שלומי. "מתסכל שהאויבים שמסתובבים פה תקעו כאן גלגלים. אני קורא לראש הממשלה שחלקנו, אפילו מהמשפחה הגדולה, הצביעו לו - חזור בתשובה. חזור למה שאמרת עד לא מזמן. חדש את היישוב בחומש, לא רק את הישיבה. החורבות כאן הן כתם שחור למדינת ישראל. הערבים שמחים לראות אותנו מושפלים, במיוחד - לצערנו הגדול - על ידי בג"ץ ועוד שונאי ישראל. אנא הרם קרן ישראל עליך הקדוש ברוך הוא, שדמו של יהודה לא יהיה לחינם".
בתגובה לפיגוע ניסו כמה עשרות מתנחלים להקים מאחז ליד קריית ארבע תחת השם "נופי יהודה". גם ח"כ איתמר בן גביר הגיע למקום והתעמת עם השוטרים שהגיעו למאחז כדי לפנותו. שני מתנחלים עוכבו אתמול לחקירה.