3 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם, זירת הרצח
יעל בן אברהם, זירת הרצח
יעל בן אברהם וזירת הרצח
בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ד') בשבעה ימים את מעצרו של יעקב בן אברהם, בן 70 מהרצליה, שנעצר בחשד כי רצח בדקירות את אשתו יעל (66) בדירתם. בן אברהם, לצד בתו (32), חשודים ברצח, שיבוש הליכי חקירה וקשירת קשר לפשע. מעצרה של הבת הוארך בחמישה ימים.
בבקשה להארכת מעצרו של בן אברהם, שהגישה היחידה ללחימה בפשיעה במשטרת מרחב ירקון, ביקש נציג היחידה להאריך את מעצרו בשבועיים וטען כי החשוד רצח את אשתו בדקירות, וכי נמצאו סימני אלימות קשה, כולל כתמי דם, בבית ועל גופו. בנוסף, טען נציג היחידה כי במהלך חקירתו קשר עצמו בן אברהם לאירוע והודה בביצוע הרצח.
3 צפייה בגלריה
הזירה בהרצליה
הזירה בהרצליה
רצח ושיבוש הליכים. הזירה בהרצליה
(צילום: יריב כץ)
יום ההולדת האחרון של יעל בן אברהם, שבן זוגה חשוד שרצח אותה בביתם

סנגורו של בן אברהם, עו"ד ליאור אשכנזי, טען כי המנוחה סבלה מבעיות נפשיות, וכי מרשו אדם נורמטיבי וחולה. הוא ביקש שלא להאריך את מעצרו למשך שבועיים. בית המשפט קבע שקיימת מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, והאריך את מעצרו בשבעה ימים.
לדיון הגיעה גם הבת הגדולה של הזוג, שלא הפסיקה לבכות. החשוד ישב על ספסל החשודים כשהוא מנדנד את גופו. בסוף הדיון הסבו את תשומת ליבו כי הבת אומרת לו שלום, וכשהבחין בה אמר לה בבכי "למה באת, למה באת?". הבת השיבה כשהיא ממררת בבכי: "אבא אני אוהבת אותך".
3 צפייה בגלריה
הזירה בהרצליה
הזירה בהרצליה
חשד סביר למעורבות של הבת. הזירה בהרצליה
(צילום: יריב כץ)
מעצרה של הבת הוארך בחמישה ימים. בדיון טען נציג המשטרה כי הגרסה של החשודה לא תואמת לראיות. הוא הוסיף כי לחשודה יש עניין ברצח, אולי גם במעשה עצמו. היא ביקשה מחברה שתאסוף אותה, והתכתבה עם אחותה באופן שמעלה חשד. נציג המשטרה טען בנוסף כי לא ידוע להם המניע שלה לרצח.
סנגורה, עו"ד ניר דוד, טען כי מרשתו התקשרה לחברתה ואמרה לה "שוב פעם מתחילות הצעקות בבית". אז יצאה החשודה מהבית עם פיג'מה עד שחברתה הגיעה לאסוף אותה. היא זאת שהתקשרה למשטרה בעת שהייתה בבית חברתה. דוד אמר כי אין לה סכסוך עם ההורים, וביקש לשחרר אותה על מנת שתוכל להשתתף בהלוויית האם. בית המשפט קבע בהחלטתו כי טענות הסניגור לא עומדות בעין אחת עם חומר הראיות וכי יש חשד סביר למעורבות מסוימת של החשודה במותה של המנוחה.
תגובת ליאור אשכנזי, המייצג את יעקב בן אברהם החשוד ברצח אשתו, בבית המשפט בתל אביב
(צילום: רענן בן צור)

יעל בן אברהם נדקרה למוות בביתה, ושכן שראה אותה מתבוססת בדמה בכניסה לבית הזעיק את כוחות ההצלה. היא ויעקב היו בהליכי גירושים, גרו בבניין במשך שנתיים, ולא היו מוכרים לרווחה או למשטרה - למעט ויכוח שהיה ביניהם בעבר. במהלך אותו ויכוח, שאירע לפני כמה חודשים, הגיעה ניידת למקום - אך בסופו של דבר לא נפתח תיק במשטרה מכיוון שלא הוגשה כל תלונה. בעבר הרחוק היה בין בני הזוג סכסוך על רכוש.
השכנים בבניין סיפרו שמדובר בזוג מבוגר, שקט, ושלא שמעו צעקות או מריבות מדירתם. רינה אלון, שכנה נוספת של בני הזוג, סיפרה כי פגשה לפני מספר ימים את המנוחה בכניסה לבניין. "היא החזיקה מגש פירות ושוחחנו. היא הייתה מאוד חייכנית. כששמעתי שהיה רצח לא תיארתי לעצמי שזו היא. קשה לי לעכל שזה קרה. בתי ואחת מהבנות שלה היו יחד בגן כשגרנו בתל אביב, אנחנו מכירות לא מעט שנים".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.