משטרת אוסטרליה אישרה היום (ד') כי היא חוקרת פרשה מסתורית שבה שלושה בני משפחה הורעלו למוות מאכילת פטריות בארוחת צהריים משפחתית. בחקירה מעורבים גם בלשים המתמחים בתיקי הריגה ורצח, והאישה שהגישה את האוכל לקורבנות – בהם חמיה וחמותה – מוגדרת חשודה, בין השאר בהתחשב בעובדה שהיא וילדיה לא הורעלו. עם זאת המשטרה קוראת שלא להיחפז למסקנות, ומדגישה שהיא עדיין בודקת את הדברים.

4 צפייה בגלריה
אוסטרליה ארין פטרסון ה מארחת של ארוחת המוות מה פטריות
אוסטרליה ארין פטרסון ה מארחת של ארוחת המוות מה פטריות
המארחת ארין פטרסון והפטרייה "אמנית המוות". המשטרה: זה גם יכול להיות תמים
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אוסטרליה ארוחת ה פטריות מימין לשמאל סיימון פטרסון דון פטרסון גייל פטרסון
אוסטרליה ארוחת ה פטריות מימין לשמאל סיימון פטרסון דון פטרסון גייל פטרסון
מימין לשמאל: הבעל (בנפרד) סיימון והוריו דון וגייל פטרסון. שניהם מתו בבית החולים
הסעודה הקטלנית נערכה ב-29 ביולי בעיר לאונגת'ה שבמדינת המחוז ויקטוריה, וארין פטרסון אירחה בה את הוריו של בעלה סיימון, שממנו נפרדה לאחרונה. השניים, גייל ודון פטרסון בני ה-70, אכלו מהפטריות שהגישה להם ואז החלו לסבול מתסמינים קשים. הם הובהלו לבתי חולים באזור – ושם מתו. בארוחה השתתפו גם אחותה של גייל, הת'ר ווילקינסון בת ה-66, ובעלה איאן, כומר בפטיסטי בן 68, וגם הם הורעלו. הת'ר מתה, ואיאן מאושפז במצב קשה וממתין להשתלת כבד.
לפי משטרת אוסטרליה לא ברור לגמרי איזה סוג של פטריות אכלו האורחים, אבל התסמינים שמהם סבלו מתאימים לפטרייה מסוג "אמנית המוות" – זן קטלני במיוחד. המשטרה ציינה את העובדה שהמארחת ארין פטרסון נפרדה מבעלה, אבל לחוקרים נאמר כי השניים שמרו על יחסי ידידות. בין השאר הם בודקים כיצד ייתכן שבעוד הארבעה אכלו מהפטריות, האישה וילדיה, שהיו בבית בזמן האירוע, לא אכלו מהן.
מקורות אמרו לעיתון "דיילי מייל" כי החשודה ארין הזמינה לאירוע גם את בעלה לשעבר סיימון, אבל זה החליט ברגע האחרון שלא להגיע. התעלומה רק גברה כשהתברר כי ממש לאחרונה השלים סיימון חודשים של שיקום, בעקבות מחלה מסתורית שתקפה את הקיבה שלו, ושאילצה אותו להילחם על חייו: במאי של השנה שעברה התמוטט בביתו, פונה לבית החולים, ושם היה שרוי בתרדמת במשך 16 יום ועבר שלושה ניתוחים.
4 צפייה בגלריה
אמנית המוות Amanita phalloides פטרייה פטריות ארוחת ה מוות אוסטרליה
אמנית המוות Amanita phalloides פטרייה פטריות ארוחת ה מוות אוסטרליה
אמנית המוות, ובשמה המדעי Amanita phalloides. זן קטלני במיוחד
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אוסטרליה איאן ו הת'ר ווילקינסון הורעלו למוות ב ארוחת ה פטריות
אוסטרליה איאן ו הת'ר ווילקינסון הורעלו למוות ב ארוחת ה פטריות
הכומר איאן ווילקינסון, שנאבק על חייו, ורעייתו הת'ר, שמתה אחרי הארוחה
הקצין דין תומס ממשטרת ויקטוריה הדגיש כי יידרש זמן מה כדי לקבוע מה בדיוק קרה בארוחת המוות בסוף החודש שעבר: "יכול להיות שמדובר באירוע תמים, אבל שוב – אנחנו פשוט לא יודעים כרגע". המארחת ארין תושאלה במשטרה ושוחררה מבלי שהוגש נגדה כתב אישום, אבל היא עדיין מוגדרת חשודה.
בראיונות לתקשורת האוסטרלית טענה ארין שהיא אינה יודעת מה אירע: "לא עשיתי כלום", אמרה לערוץ 9 האוסטרלי, "אהבתי אותם ואני שבורה ממה שקרה להם". היא סירבה לומר מה בדיוק הגישה לאורחיה ומהיכן לוקטו הפטריות, וכשעיתונאים המתינו לה מחוץ לביתה דרשה מהם להסתלק ואמרה שהם רק מחמירים את מצבה ומצבם של ילדיה.
שוטרים שערכו בימים האחרונים חיפוש בבית לקחו ממנו כמה פריטים, והעיתון "סידני מורנינג הראלד" דיווח כי המשטרה עורכת בדיקות פורנזיות למייבש מזון שנמצא באתר פסולת סמוך כדי לראות אם הוא קשור לפרשה. בתפנית מפתיעה ביקרו היום החוקרים באתר הפסולת פעם נוספת.