תיעוד ממקרי הירי שנמצאו במכשירים של הנאשמים

הפרקליטות הגישה אתמול (יום ד') לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד חמישה צעירים, תושבי אכסאל ודבורייה שבצפון, בגין ירי לעבר בתים ומשרדים בכפריהם. אחד מהם נאשם שירה לעבר משרדו של עו"ד באכסאל, משום שזעם על הייצוג שנתן לגרוש של אחותו בהליך משפטי.
בטלפונים הניידים של הנאשמים נמצאו סרטונים שחשפו סדרת מעשי ירי שבהם היו מעורבים. החמישה נאשמים בירי מנשק חם, נשיאה והובלת נשק שלא כדין, החזקת נשק שלא כדין ועבירות נוספות.
2 צפייה בגלריה
התיעוד שהוביל לתפיסת החשוד
התיעוד שהוביל לתפיסת החשוד
הנאשם העיקרי תיעד את עצמו משתתף בירי לעבר בתים. תיעוד מאחד ממקרי הירי
לפני כחודש, בעקבות סדרת מעשי ירי והשלכת מטעני חבלה לעבר בתים ומשרדים בכפר אכסאל שליד עפולה, פשטו שוטרי המחוז הצפוני על בתים של כמה חשודים במעורבות במעשים. השוטרים עצרו כמה חשודים ותפסו בחיפושים שני רובי קרלו, ששימשו לפי החשד לירי לא חוקי. "בפשיטה תפסנו גם מצלמה מהבית של אחד המעורבים ומכשירי סלולר של החשודים", סיפרה רב-פקד נעמה סולומון, קצינת חקירות בכירה במחוז הצפוני.
רפ"ק נעמה סולומוןרפ"ק סולומוןצילום: דוברות המחוז הצפוני
להפתעת החוקרים, בטלפון של אחד הנאשמים התגלו סרטונים שבהם תיעד את עצמו משתתף בירי לעבר בתים בכפר. בסרטוני מצלמת האבטחה מביתו הוא תועד מחליף את לוחית הזיהוי של רכבו לפני שיצא לירי. סרטונים המתעדים כמה מקרי ירי נמצאו כבר בטלפונים של יתר המעורבים.
כשבוע לאחר הירי לעבר משרדו של עורך הדין, הסליק הנאשם העיקרי בחצר ביתו שני רובים מסוג קרלו שקיבל משני תושבי אכסאל, גם הם בין הנאשמים בנשיאה ובהובלת נשק, סיוע להובלת נשק וסיוע לירי מנשק חם. שוטרי הצפון הצליחו לעצור עוד שני מעורבים מדבורייה ואכסאל, שירו יחד עם הנאשם העיקרי לעבר בית בדבורייה.
התובעת, עו"ד דזירה ברבארה, סגנית בכירה בפרקליטת מחוז הצפון, ציינה באישום כי "מעשיו של הנאשם מלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו לשלום הציבור וביטחונו. במספר הזדמנויות נשא והוביל ברכבו נשק טעון שבכוחו להמית, וירה באמצעותו באמצע שכונת מגורים אל עבר בית ולעבר משרד עו"ד".
עו"ד עמיד מוקטרןעו"ד מוקטרן
עוד היא ציינה כי "הנאשם יחד עם אחרים ירו באמצעות כלי הנשק באמצע שכונת מגורים, כאשר במקום שהו ילדים קטנים ורק בנס אירוע זה לא נגמר בתוצאה טרגית". הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של חמשת הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
עו"ד עמיד מוקטרן, שמייצג שניים מהנאשמים, מסר: "הנאשמים כופרים בכל סעיפי האישום. הנאשמים לא ירו ולא באו במגע עם נשק. ננהל את התיק בבית המשפט עד להוכחת חפותם".