2 צפייה בגלריה
"נאתגר את הממשלה מימין". אבי מעוז ונתניהו
"נאתגר את הממשלה מימין". אבי מעוז ונתניהו
"נאתגר את הממשלה מימין". אבי מעוז ונתניהו
( צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
גורמים במפלגת "נעם" המתנגדת לקהילת הלהט"ב מסרו הבוקר (שלישי) כי ייתכן שלא יצטרפו לממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם שאר חברי רשימת הציונות הדתית. "בעקבות אי הזמנתו של ח"כ אבי מעוז לפגישה עם נתניהו, המעידה אולי כי ישנם גורמים בליכוד שלא מעוניינים שמפלגת נעם תהיה חלק מהקואליציה, שוקלים גורמים בנעם להישאר מחוץ לקואליציה ולאתגר את הממשלה מימין וכנגד הטרלול הפרוגרסיבי", אמרו. לאחר הפרסום נקבעה בפגישה בין נתניהו למעוז להיום בצהריים.
בתחילת השבוע סיכמו יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה. זאת, לדבריהם, "על מנת להחזיר את המשילות והביטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות". מטעם סיעת הציונות הדתית שהשיגה בבחירות 14 מנדטים נמסר כי "המפלגות לא ייכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה. יותר מחצי מיליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחויבים להם".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
בלוק משותף - ללא מפלגת "נעם". בן גביר וסמוטריץ'
(צילום: AFP)
מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"ב אינה חלק מהבלוק המשותף, ואמורה לנהל מו"מ עצמאי מול הליכוד. בליכוד, מצידם, הכחישו בתחילת השבוע כי נתניהו נוטה להשאיר את יו"ר המפלגה אבי מעוז מחוץ לקואליציה. שלשום ציינו במפלגה כי נתניהו ייפגש גם עם יו"ר מפלגת "נעם" אבי מעוז, הממוקם במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית, "כפי שייפגש עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי".
נתניהו מקווה להשלים תוך זמן קצר את הקמת הממשלה ה-37. השיחות הרשמיות סביב המשא ומתן הקואליציוני טרם החלו, אבל שלשום ואתמול התקיימו פגישות "יישור קו" לפני ההמלצות אצל הנשיא יצחק הרצוג בהמשך השבוע וגיבוש קווי היסוד של הממשלה הבאה. מחלוקת התפתחה אתמול במהלך השיחות בין ראשי יהדות התורה לנתניהו ובין סמוטריץ' לנתניהו. נתניהו הבהיר שבכוונתו לחכות עם ההסכמים הקואליציוניים ולהקים קודם ממשלה. יו"ר הליכוד מעוניין קודם כל לחלק את התפקידים על בסיס הסכם "רזה" יחסית, ובהמשך להיכנס לקווי היסוד שעל פיהם תפעל הממשלה, כדי לא לייצר פאניקה מיותרת בציבור, לתפיסתו. סמוטריץ' וגפני הודיעו שהם מתנגדים, ואחריהם הצטרף גם גולדקנופף.
גפני יצא מהשיחות עם נתניהו ושלל בפני מקורביו את האפשרות שתושבע קודם ממשלה ורק לאחר מכן יובאו ההסכמים. "זה לא יהיה", הבהיר. בין הדרישות של יהדות התורה להיכנס להסכמים עוד לפני הקמת הממשלה: התחייבות על חקיקת פסקת התגברות שתיתן יתרון לכנסת על פני בג"ץ בפסילת חוקים ברוב של 61 חברי כנסת - דרישה דומה הציג גם סמוטריץ', שמעוניין להסדיר גם את נושא ההתיישבויות וגם לקדם את תוכניתו לרפורמה במערכת המשפט.