איזנקוט: "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים בישראל"
(צילום: קונטקט)

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט כינס הערב (ראשון) לראשונה מסיבת עיתונאים על הצטרפותו לפוליטיקה, ונאם לצד יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער שהקימו איתו את "המחנה הממלכתי". איזנקוט הציג את משנתו המקדשת את "המאחד על המפריד", דיבר בשבח מגילת העצמאות - ופירט את סיבותיו להתמודד לכנסת. ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.
"במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד", פתח איזנקוט את דבריו. "הייתה לי הזכות לעמוד בראש צה"ל ולהיות חלק משרשרת המפקדים שבונים את כוחה הצבאי ועוצמתה הייחודית של ישראל. מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שנמשך לאורך שנים ופוער קרע עמוק בלב החברה. לאחר שהסתיימה תקופה הצינון המלאה הקבועה בחוק, גמלה בליבי ההחלטה לא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית, שתהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן".
6 צפייה בגלריה
גדי אייזנקוט בהצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
גדי אייזנקוט בהצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
"נפעל לפי הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה' לחיזוק מדינת ישראל". איזנקוט
(צילום: מוטי קמחי)
גנץ: "המכנה המשותף בינינו הוא המחנה הממלכתי"
(צילום: קונטקט)

6 צפייה בגלריה
גדי אייזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
גדי אייזנקוט, בני גנץ וגדעון סער
"המחנה הממלכתי". גנץ, סער ואיזנקוט
(צילום: מוטי קמחי)
"לראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים בישראל, תחזיר את היציבות השלטונית ותקדם את השיח המכבד ואת האינטרסים הלאומיים", אמר איזנקוט. "אנו ניצבים בפני אתגרי בטחון-לאומי מהותיים, ואין לנו את הזכות לא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל.
"אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו ותחת פיקודו תקופה ארוכה, האדם המתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי והרעיונות שהוא מבטא. יחד איתו ועם שר המשפטים גדעון סער נפעל לפי הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה' לחיזוק מדינת ישראל כמדינה ממלכתית, דמוקרטית, שוויונית ופורחת ברוח מגילת העצמאות, המזכירה לכולנו את המשותף והמאחד".
6 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
הצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
גנץ, סער ואיזנקוט, הערב
(צילום: קונטקט)
6 צפייה בגלריה
גדי אייזנקוט ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
גדי אייזנקוט ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
(צילום: מוטי קמחי)
על השאלה באשר לאפשרות שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יקים את הממשלה הבאה, השיב איזנקוט: "כיהנתי כרמטכ"ל תחת ממשלתו. אני לא רוצה לדבר עליו. אני רק רוצה לנקוט עמדה ערכית שבעיניי איש ציבור, לא משנה במועצה אזורית או בממשלת ישראל, לא יכול להתמודד על תפקיד ציבורי עם כתבי אישום. לא בנורמות שאנחנו רוצים כמדינה דמוקרטית שומרת חוק".
לפני איזנקוט דיבר יו"ר המפלגה, שר הביטחון בני גנץ, שאמר כי "זהו המשך ישיר לכל מה שכחול לבן מייצגת מיום היווסדה, זה המשך לאיך שגדי, גדעון ואני רואים את פניה של מדינת ישראל". לדבריו, "גדי עמד במבחנים הקשים ביותר של החברה הישראלית. האומץ של גדי, המקצועיות שלו והנאמנות שלו הם שהביאו אותו לכאן והוא ימשיך לפעול בהם בזירה הפוליטית. בחרנו ללכת יחד אחרי שיח ארוך של תוכן כדי להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ.
6 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט העניק בנימין נתניהו חלק מהקידוח ששימש לאיתור מנהרה  בגבול הצפון
גדי איזנקוט העניק בנימין נתניהו חלק מהקידוח ששימש לאיתור מנהרה  בגבול הצפון
"איש ציבור אינו יכול להתמודד על תפקיד ציבורי עם כתבי אישום". איזנקוט ונתניהו
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
"המכנה המשותף בינינו הוא המחנה הממלכתי, אנחנו בוחרים להתאחד תחת האמונה של כולנו בישראל כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. אנחנו בוחרים להתאחד כדי לבנות את הכוח של צה"ל מול כל האתגרים, לצמצם את הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים ולחסום היתכנות להפיכה למדינה דו-לאומית. אנחנו בוחרים להתאחד כדי לשמור על שלטון החוק ולטפל במשילות, יוקר המחייה והפערים בחינוך, כדי לדאוג לכל אזרחי ישראל בכל מקום תחת כל אמונה".
גנץ הוסיף: "הממלכתיות היא הישראליות והציוניות שזורמת בעורקינו, הממלכתיות היא לדאוג לכל אזרחי ישראל ולשמור על כוחנו ואחדותנו, היא היכולת לתקשר בין אחד לשני, לאחד קבוצות ושבטים והיא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות ולהרכיב ממשלה רחבה ויציבה שתזכה לתמיכה ציבורית רחבה".
איזנקוט וכהנא מצטרפים: פרשנות באולפן ynet
(צילום: נויל האריס)

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו פונים היום לכל עם ישראל עם בשורה, בשורה חשובה במערכת הבחירות הזאת אבל גם לימים שלאחריה. התנועה הזאת שעושה היום את הצעד הראשון אינה רק מהלך טכני, זהו מהלך עמוק שמטרתו ביסוס כוח פוליטי ושורשי של כלל ישראל. התנועה הזאת יכולה להיות ותהיה בית לכל מי שנאמן לערכים המקוריים של תנועה הציונית על כל ערכיה, והיא תהיה גם בית לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת או עדה. בית דמוקרטי שיחתור לאחדות העם".
אמש נחתם הסכם בין גנץ, סער ואיזנקוט בביתו של שר הביטחון בראש העין. בפגישה הוחלט כי איזנקוט יעמוד לאחר הבחירות בראש ועדה שתסדיר מוסדות מפלגתיים שיאפשרו קיום פריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-26. הרמטכ"ל לשעבר צירף לרשימה את שר הדתות לשעבר מתן כהנא שעוזב את ימינה וימוקם במקום התשיעי ברשימה. מלבד זה, שמורים לו גם המקומות ה-16 וה-18.
6 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
מתן כהנא. גם הוא הצטרף לרשימה של גנץ וסער
(צילום: מוטי קמחי)
כחלק מההסכם, שחובר על ידי עו"ד רונן אביאני שייצג את גנץ, שר הביטחון ושר המשפטים סער החליטו לוותר על שמות מפלגותיהם - כחול לבן ותקווה חדשה. בהודעתם של גנץ, סער ואיזנקוט על ההחלטה להקים רשימה משותפת נכתב כי "'המחנה הממלכתי יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך".
שמו של איזנקוט כמועמד להצטרף לחיים הפוליטיים נשמע כבר תקופה ארוכה. מלבד הצעות מגנץ וסער, הוא זכה לחיזורים גם מצד יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, וגם מצד אנשי מפלגת העבודה.
איזנקוט וגנץ נפגשו בשנה האחרונה כ-10 פעמים. בפגישות אמר הרמטכ"ל לשעבר כי הוא מרגיש חיבור טבעי וקרוב לשר הביטחון. בימים האחרונים, אף שנשמעו קולות לפיהם איזנקוט החליט להצטרף ללפיד, החליטו גנץ וסער להתעלם ו"לרדת למחתרת" בכל הנוגע לנושא, מאחר שהיו קרובים לסגירת המו"מ איתו.