פרשת רצח מהסרטים מסעירה בשבועיים האחרונים את הודו, בעקבות מעצרו של שחקן הקולנוע דרשאן תוגודיפה, הכוכב הגדול של תעשיית הסרטים בשפת הקנאדה שמגלגלת מיליונים: דרשאן חשוד ברצח מעריץ מושבע שלו, כנקמה על כך ששלח הודעות גסות לחברתו הטובה של השחקן, חברה שלפי דיווחים בהודו היא למעשה גם בת זוגו.
3 צפייה בגלריה
דרשאן שחקן קולנוע הודי הודו מואשם ב רצח
דרשאן שחקן קולנוע הודי הודו מואשם ב רצח
דרשאן תוגודיפה. עורך דינו: "הראיות נסיבתיות בלבד"
3 צפייה בגלריה
הודו שחקנית קולנוע פביטרה רצח
הודו שחקנית קולנוע פביטרה רצח
שחקנית הקולנוע פביטרה. פנתה למקורביה לעזרה, שנגמרה ברצח
דרשאן הוא שחקן בן 47 ממדינת המחוז קרנטקה שבדרום הודו, ובמהלך הקריירה השתתף בכ-60 סרטים, שרבים מהם הפכו ללהיטי ענק. הוא נחשב לשחקן הרווחי ביותר בתעשייה המקומית, ולמי שמתחזק גדודי מעריצים. אחד מהמעריצים האלה היה צעיר בשם רנוקסוואמי, בן 33, שגופתו נמצאה ב-9 ביוני מוטלת בתעלת ניקוז, אחרי שנרצח באכזריות רבה.
משטרת הודו חושדת כעת כי הרצח היה פרי יוזמתו של דרשאן עצמו: לפי דיווחים, רנוקסוואמי שלח לאחרונה הודעות גסות לשחקנית הקולנוע פביטרה גוודה, חברה קרובה של דרשאן, ובהן האשים אותה בין השאר בקרע בין דרשאן לאשתו, כשברקע הדיווחים כי היא ודרשאן מנהלים זוגיות. נוסף על כך שלח לה תמונות עירום בוטות שלו עצמו, והתרברב בפניה שהוא טוב יותר מדרשאן. פביטרה זעמה על ההודעות, ובתגובה פנתה לכמה מקורביה, בהם דרשאן עצמו, כדי שיטפלו בעניין.
לפי החשד, ראש מועדון המעריצים של דרשאן קיבל ממנו את המשימה לאתר את המטריד רנוקסוואמי וללמד אותו לקח, וחברים בכירים אחרים במועדון השתתפו גם הם ב"מבצע". ב-8 ביוני פיתה ראש המועדון את רנוקסוואמי להיפגש איתו בטענה שיפגיש אותו עם השחקן הנערץ, אבל במקום זה הוביל אותו אל שאר השותפים למזימה, ואלה היכו אותו קשות במקלות, מוטות ואלות עץ ושברו רבות מעצמותיו. גם דרשאן עצמו, כך נטען, תקף אותו בחגורה עד שאיבד את הכרתו. בניסיון לשבש את החקירה הסכים אדם אחר לקבל על עצמו את האשמה ולטעון שמדובר ברצח שאירע במסגרת סכסוך כספי.
3 צפייה בגלריה
הודו הנרצח ב פרשת רצח דרשאן
הודו הנרצח ב פרשת רצח דרשאן
הנרצח רנוקסוואמי. אשתו בחודש השלישי להריונה
רנוקסוואמי, שעבד בבית מרקחת, היה נשוי וציפה לילד שאמור להיוולד בעוד כחצי שנה. נתיחה שלאחר המוות העלתה כי הוא עבר עינויים קשים לפני שנרצח. שחקן הקולנוע דרשאן הוא רק אחד מ-17 עצורים בפרשה, בהם חברים במועדון המעריצים שלו וגם השחקנית פביטרה. הם חשודים ברצח, חטיפה והשמדת ראיות, ומעצרו של השחקן הוארך עד 4 ביולי. עורך דינו מסר כי הוא מכחיש את המיוחס לו וכי אין שום ראיה שקושרת אותו ישירות לרצח, כך שהחקירה מסתמכת לדבריו על ראיות נסיבתיות בלבד.
אין מדובר בהסתבכות הראשונה של דרשאן עם החוק: ברשת BBC הבריטית מזכירים כי ב-2011 הוא כבר נעצר לארבעה שבועות אחרי שרעייתו האשימה אותו שהיכה אותה, איים עליה באקדח וכיבה עליה בדלי סיגריות. אף שסימני האלימות ניכרו בבירור על גופה מעריציו המשיכו לתמוך בו, ולבסוף הוא שוחרר, לאחר שאשתו ביטלה את התלונה נגדו. לפי דיווחים היא משכה את התלונה בעקבות התערבותם של גורמים בתעשיית הקולנוע המקומית שתיווכו בין השניים.
גורמים בתעשיית סרטי הקנאדה בדרום הודו אמרו לרשת BBC שגם כעת בכירים בה נמנעים מלהתבטא בפרשה, בהינתן הכסף הרב שמוטל על הכף. בין השאר יש סכנה לשלושה סרטים של דרשאן, שהעלאתם עשויה להתבטל או להידחות אם יישלח למאסר, דבר שיגרום למפיקים נזק כספי אדיר.