תושב הצפון נעצר השבוע בחשד כי היה מעורב בהונאת קשישים, במסגרת חקירת "עוקץ קשישים" רחבה שמנהלת המשטרה בשבועות האחרונים - שהגיעה להיקף של כמיליון שקלים. גילו של החשוד - 81.
בשבוע שעבר נעצר החשוד המרכזי, תושב הצפון בשנות ה-40 לחייו, בעקבות תלונות רבות שהתקבלו מכ-30 קשישים שנפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה ברחבי הארץ. לפי החשד, הוא נהג להתקשר לקשישים בבתי אבות תוך שהוא מתחזה לנציג מבנק או חברת אינטרנט, וכך השיג את פרטי האשראי שלהם וסיסמאות סודיות. כמו כן, הוא אף נהג לשלוח מוניות לבתי האבות ולאסוף את כרטיסי האשראי של הקורבנות, להם אמר כי הם תקולים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ביום שני האחרון עצרו בלשי הימ"ר את החשוד בן ה-81, שנכלא. "לתדהמת חוקרי ההונאה בימ"ר, גילו של החשוד שנעצר, תושב הצפון גם הוא, משתווה לערך גיל קורבנותיו - 81", מסרה המשטרה. "על-פי החשד, הוא היה מעורב בהונאתם של קשישים רבים במרמה, וכך שלשל לכיסו סכומי כסף לא מבוטלים השייכים לקורבנות הקשישים. בין קורבנותיו קשישה בת 85 שממנה גנב כ-6,000 שקלים, שאותם ניסה להסליק מתחת לשטיח בניידת המשטרה שבה הובל בעת מעצרו.
"לצד העבירה הפלילית במעשים אלו, הרי שמדובר בתופעה פסולה בה ניצלו המעורבים את קשיי השפה, תמימותם וגילם של אותם קורבנות, תוך התחזות לגורמים רשמיים של בנקים או גורמים אחרים והצגת מצג שווא שלאחריו נדרשו אותם קורבנות להעביר את מיטב כספיהם לחשבון 'מאובטח', או לחילופין למסור את כרטיסי האשראי לשליח מיוחד שיגיע עד אליהם".
אמש הובא החשוד בן ה-81 לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בחמישה ימים, עד ל-1 בספטמבר. החקירה נמשכת.
רפ"ק אלי ליבקינד, מפקד יחידת ההונאה במחוז ירושלים, מסר: "אסור בשום אופן וצורה להעביר כספים, פרטי אשראי או פרטים אישיים רגישים. ככל שעולה איזשהו ספק בפנייה כזאת המתקבלת, יש ליצור קשר יזום עם הבנק אך ורק באמצעות מספרו המוכר של מוקד שירות לקוחות. במידה שעולה חשד לניסיון הונאה - חשוב לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם".