שחר יאורי, אביו של סמל עמית יאורי שנפל במבצע צוק איתן, הוא האב השכול שצעק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכה נגד חמאס בעזה. "אותו ראש ממשלה עם מחדליו בצוק איתן, קבר את דוח מבקר המדינה אחרי שהוא סירב לקיים גם אז ועדת חקירה ממלכתית", אמר האב השכול לאחר התקרית בהר הרצל בירושלים.
דבריו של האב השכול שחר יאורי
(צילום: גיל יוחנן)

2 צפייה בגלריה
הבן סמל עמית יאורי
הבן סמל עמית יאורי
הבן סמל עמית יאורי
המהומה בטקס האזכרה השנתי לחללי מבצע צוק איתן החלה במהלך נאומו של נשיא המדינה הרצוג. יאורי קם מכיסאו וצעק לעברו של ראש הממשלה נתניהו: "אתה אשם. אתה אחראי לכל החללים ופוגע בהם. 1,800 הרוגים, 120 חטופים, והבן שלך מטנף על חיילי צה"ל". חלק מהנוכחים בטקס מחאו כפיים לאב השכול, אחרים קראו לו להפסיק. נשיא המדינה הרצוג קטע את נאומו כמה פעמים, אמר ליאורי שהוא "עושה עוול להורים אחרים" - וירד באמצע הנאום כדי לשוחח עימו.
אחרי התקרית הקשה, סיפר יאורי: "אני נלחם כבר 10 שנים, לא יום אחד, וכל מה שהיה זה מה שנמצא עכשיו וקיים עכשיו. שום דבר לא השתנה, רק הפך להיות יותר גרוע. הוא סירב להקים אז ועדת חקירה ממלכתית, קבר את הדוח, וקיבלנו את 'חרבות ברזל' עם אסון נוראי, מחדל שעוד לא היה כמותו, שואה שעם ישראל עוד לא חווה. הוא עדיין מכהן, עדיין זחוח, עדיין חושב שהכול בסדר. הוא עדיין מסית, עדיין מפלג, ומבחינתו הכול בסדר. מילים חלולות כמו 'לנצח את חמאס', 'ניצחון מוחלט', 'להחזיר את כולם', אני לא רואה איך זה קורה".
2 צפייה בגלריה
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
רה"מ נתניהו והאב השכול שחר יאורי
(צילום: שלו שלום)
הצעקות לעבר נתניהו בטקס
(צילום: רוני גרין שאולוב וגיל יוחנן)

לשאלה מה הוא מצפה שיקרה, השיב יאורי: "קודם כל שיתפטר, שנית ועדת חקירה ממלכתית, ושלישית לסיים את הסיפור הזה. הסיפור הזה לא יסתיים בניצחון, זה בולשיט אחד מוחלט. אי אפשר לנצח מיליון וחצי עזתים. צריך איכשהו לנהל את הסכסוך הזה וכרגע לסיים אותו. כרגע הצבא שחוק, אין לנו חיילים, ונאמר שגם אין לנו אפילו מספיק טנקים".
האב השכול הוסיף: "צריך לתת לעסק הזה להירגע. להפסיק את השיסוי, להפסיק את הפילוג, להפסיק את ההסתות ממיאמי. הבן של ראש הממשלה יושב בהנחייתו ומטנף טינופת על ראשי הצבא. לא ייתכן כדבר הזה, לא נשמע כדבר הזה. אני מצטער מאוד אם מישהו נפגע, לא זאת הייתה כוונתי, אבל הדרך היחידה שלי להשמיע את הדברים היא לעשות את זה באירוע שבו אני יודע שיש לי מקום וגם לא יפריעו לי".
אחרי הנאום של הרצוג שהופרע על-ידי יאורי, עלה לנאום ראש הממשלה נתניהו. צור, אחיו של סגן הדר גולדין שנפל במבצע צוק איתן ומאז גופתו נמצאת בעזה, יצא מהאולם בזמן נאום נתניהו וקרא "קשקשן". איילת, אחותו של הדר גולדין, התפרצה גם היא כלפי נתניהו לאחר סיום נאומו. אילן שגיא, אביו של סמל ארז שגיא שנפל במבצע ב-2014, צעק לראש הממשלה: "החובה שלך היא לוודא שהחיילים לא נפלו לשווא".