רכב התפוצץ היום (שני) בלב שכונת מגורים ברחוב אהובה עוזרי בקריית מלאכי. גבר כבן 40, שאינו תושב העיר, נפצע באורח קשה ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים אסותא באשדוד כשהוא סובל מחבלה רב-מערכתית. בתום מצוד מהיר של היחידה המרכזית בלכיש, נעצרו בחשד לניסיון רצח שלושה צעירים תושבי הדרום בשנות ה-20 לחייהם.
2 צפייה בגלריה
רכב התפוצץ בקריית מלאכי
רכב התפוצץ בקריית מלאכי
הרכב שהתפוצץ סמוך לבתי הספר
באזור הפיצוץ ישנם שני בתי ספר. העירייה עדכנה כי "התלמידים במצב טוב, וחזרו ללמידה. במקום נמצא צוות הביטחון של העירייה. השירות הפסיכולוגי יעמוד לרשות בתי הספר למקרה הצורך". כוחות משטרה הוזעקו למקום, וזו מסרה כי הרקע והנסיבות בבדיקה.
הדיווח על הפיצוץ התקבל בשעה 12:31 במוקד 101 של מד''א במרחב לכיש. חובש רפואת חירום במד"א יחיא בוגה סיפר: "הפצוע שכב על הכביש בסמוך לרכב כשהוא מעורפל הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית. מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".
מתחקור ראשוני עלה החשד כי הרקע לפיצוץ הוא סכסוך פלילי. מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב עם מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה רועי ולדמן, שבמהלכה הטיל את החקירה על ימ"ר לכיש. כאמור, אחרי חקירה ראשונית פתחה היחידה במצוד מהיר אחר שלושת החשודים, שנעצרו.