שוטרי מחוז חוף עצרו הלילה (שבין רביעי לחמישי) את אחד החשודים ברצח סנדין ביאדסה (42), אם לשלושה ותושבת הכפר ג'ת שבמשולש, שנהרגה שלשום מירי בפתח הכניסה לביתה.
מעצר החשוד ברצח האשה בכפר ג'ת
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
זירת הרצח וסנדין ביאדסה, עם בנה
השוטרים איתרו את הגבר, עבריין מוכר ואסיר לשעבר בשנות ה-30 לחייו, בעת שהיה במנוסה בצפון הארץ. לפי החשד, לפני הרצח הוא התפלל במסגד מקומי ובמהלך התפילה התפתח סכסוך בינו לבין שכנו, רמי ביאדסה. לאחר מספר שעות, כך לפי החשד, הוא הגיע לביתו של השכן וביצע את הירי שממנו נרצחה סנדין, אשתו של השכן.
מהמשטרה נמסר כי "שוטרי מחוז חוף ביצעו מעקב אחר החשוד וביצעו פעילות מודיעינית שהביאה למעצרו לאחר בריחה באזור הצפון. החשוד נעצר והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו ככל שיידרש".
הרצח תועד במצלמות האבטחה של ביתה של ביאדסה, שם נראים שני רעולי פנים פותחים באש לעבר הבית. זמן קצר לאחר מכן נראה רמי ביאדסה, בעלה של נבילה, כשהוא רודף אחרי הרוצחים, ומנסה לתפוס אותם.
נבילה הייתה קורבן נוסף לאלימות הפושה בחברה הערבית, והנרצחת ה-113 במספר מתחילת השנה. בשנה שעברה נרצחו 244 בני ובנות החברה הערבית ברחבי הארץ - נתון שיא.
ביאדסה הייתה אם לשלושה ילדים - בני 14, תשע ושנתיים, כשהקטן מביניהם נמצא על הרצף האוטיסטי והינו ילד עם מוגבלות. הרצח תפס את קרוביה של נבילה המומים וכואבים, והם סיפרו כי "היא הייתה אישה מהממת ונהדרת. מהנשים הטובות ביותר, שהקריבה את חייה למען המשפחה".
תיעוד הרצח

הלווייתה של סנדין ביאדסה

2 צפייה בגלריה
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
קרובים מנחמים את בנה של ביאדסה. "הקריבה את חייה למען המשפחה"
מוחמד סנדין ביאדסה, אחיו של רמי, בעלה של הנרצחת, אמר שלשום: "זה מקרה מזעזע מאוד - לאבד אישה מדהימה שלא פגעה באף אחד. היא תמיד עבדה קשה למען בני משפחתה, והקריבה המון מזמנה למענם. לא קל להתמודד עם האסון הזה".
הוא סיפר על רגעי האימה: "אתמול ישבנו כל המשפחה בכניסה לבית. נבילה רצתה להכין אוכל לכולם, ופתאום שמענו ירי. לא ידענו שהיעד זה הבית שלנו. נשכבנו על הרצפה, וקמנו רק אחרי דקה וחצי. נבילה יצאה מהבית לראות מה קורה, והיורים חזרו וירו שוב. היא נפגעה מכדור אחד שלקח את חייה".
"הילדים עוד שואלים על אימם ולא יודעים איך להגיב. הילד הקטן עם מוגבלות, סובל מנכות וקשור מאוד לאמא", המשיך מוחמד. "כואב לנו לראות אותו כשהוא מחפש את החיבוק של אימו, מבלי שימצא אותו. במהלך ניחום האבלים, בנה האמצעי סנד חילק כיבוד ומים למנחמים מבלי שידע שהיא נהרגה. הוא כל הזמן התקרב לאביו ושאל אותו 'מתי אמא חוזרת? אני מתגעגע אליה'. שהרוצחים יסתכלו ויראו מה הם עשו לנו. החשבון שלהם מחכה אצל אלוהים", אמר.