השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השיב הערב (שבת) לדברי נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאמר כי "צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה", ומסר כי "משעשע היה לשמוע את כבוד הנשיא מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים שמנסים לנהל את המדינה ולעשות פילוג בעם". לדבריו, "זה כמובן מצטרף ל'אות הכבוד' שהעניק לאנרכיסטים והסרבנים שפגעו בצה"ל והובילו לאסון ה-7 באוקטובר. אולי מוטב שהוא ינהג כמו שנהג בחקירות המשטרה שלו ופשוט ישתוק - צביעות היא דבר מגעיל". צפו בדברי הנשיא שהובילו לתגובת בן גביר:
עימות חריף בין הרצוג למפגינים מחוץ לביתו
(צילום: קובי הורן, מעמוד ה-X של לירי בורק שביט)

2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג, איתמר בן גביר
יצחק הרצוג, איתמר בן גביר
בן גביר: "משעשע היה לשמוע את כבוד הנשיא מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים"
(צילום: קובי גדעון לע"מ, אלכס קולומויסקי)
עוד הוסיף בן גביר כי "כשהרצוג התמודד לנשיאות הוא נפגש איתי מספר פעמים כדי לקבל את תמיכתי. הוא כמובן גם אמר את כל מה שהיה צריך כדי לקבל את תמיכתי". לדבריו, "אומנם הבהרתי לו אז שאצביע למרים פרץ, אולם מאז נפגשנו מספר פעמים, כשתמיד הוא החמיא כמה שרי עוצמה יהודית מוכשרים, כמה הוא מרוצה מחברי הכנסת שלנו, ואיך למרות שיש מחלוקות הוא מעריך אותי אישית עד מאוד".
דבריו של הרצוג נאמרו במהלך עימות חריף וחסר תקדים עם מפגינים מחוץ לביתו. המוחים, שלא הפסיקו להפריע לדבריו, טענו כי אינו עושה מספיק כדי להביא לשינוי. הוא אמר כי הוא קורא לאחדות בחברה הישראלית, וכשנשאל אם הוא מעודד אחדות כזו גם עם שרים כמו בן גביר, השיב: "להיפך, את הכהניזם בוודאי שצריך להוציא".
המפגינים הטיחו בו כי הוא לא מסייע במאבק למען השבת החטופים, והוא השיב כי "אנחנו פוגשים משפחות חטופים ומשפחות שכולות יום-יום. אתם פשוט עושים לי עוול". עוד הוסיף הרצוג כי הוא "מאמין במדינת ישראל, מאמין בחברה הישראלית ומאמין בדמוקרטיה הישראלית. והדמוקרטיה הישראלית תנצח". נשיא המדינה, לו עוד ארבע שנים לפי חוק בבית הנשיא, אף אמר: "אם אני אראה סכנה לדמוקרטיה הישראלית, אני אעמוד בראש המחנה".
הוא התייחס לפרעות היהודים בכפר ג'ית ואמר כי "זה מעשה חמור ביותר, אבל המערכת מטפלת בזה. יש לך חצי מיליון בני אדם שגרים בהתיישבות ש-99% מהם שומרי חוק, כולם בקרב ובמלחמה הזאת, עם איום על חייהם מכל כיוון. התפקיד שלנו עכשיו זה להיות מאוחדים". רעייתו של הנשיא, מיכל הרצוג, יצאה גם היא למפגינים וחילקה להם מים.
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ונציגי ש''ס
יצחק הרצוג ונציגי ש''ס
הפגישה בין הרצוג לנציגי ש"ס לפני כשנתיים, שם הציג דאגה מעמדותיו של בן גביר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
זו לא הפעם הראשונה שבה הרצוג מתבטא נגד בן גביר. במאי האחרון התייחס נשיא המדינה לציוץ "חמאס ❤️ ביידן", שפרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ותקף: "גם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית - יש דרך איך לברר את המחלוקות". לדברי הרצוג, "חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים שפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל".
בנובמבר 2022, אחרי הבחירות האחרונות ולפני שהוקמה הממשלה בראשות בנימין נתניהו, הוקלט הרצוג מדבר על בן גביר בפני חברי מפלגת ש"ס שהגיעו להתייעצויות בבית הנשיא. "יש לכם שותף שמסביבנו כל העולם חרד", אמר הרצוג על בן גביר. אחד מחברי ש"ס נשמע משיב להרצוג: "הוא התמתן אבל".
הרצוג, שהציג בפני נציגי ש"ס פניות שקיבל ובהן דאגה לגבי עמדותיו של בן גביר, נשמע אומר כי "יש נושא אחד שלא אמרתי, כי אני לא רוצה להלבין אף אחד, אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. אני גם אמרתי לו את זה. בינינו, זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. יש לכם אחריות לדבר".