מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על המהפכה המשפטית

מפגינים התאספו הבוקר (רביעי) מול ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים ומחו נגד המשך קידום תוכנית נתניהו-לוין להחלשת מערכת המשפט. חלק מהמפגינים קשרו את עצמם מול שער היציאה מהבית במטרה לחסום אותו. שוטרים שהגיעו למקום ניסו לפרק את החסימה. במקביל, מאות לוחמי צוות אוויר בעבר ובהווה, בהם חבריו של שר החינוך יואב קיש מהטייסת, חתמו על מכתב שבו קראו לו להסיר את תמיכתו במהפכה המשפטית: "אנחנו מתביישים בך, אתה לוקח חלק בהליך הרסני".
3 צפייה בגלריה
מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על הרפורמה המשפטית
מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על הרפורמה המשפטית
מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על המהפכה המשפטית
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת ויואב קיש
ניר ברקת ויואב קיש
ניר ברקת ויואב קיש
(צילום: אבי מועלם)
מטעם הפעילים שהתייצבו מול ביתו של השר ברקת נמסר כי הם הגיעו לביתו "כדי לומר לו מקרוב שההיסטוריה תשפוט אותו כמי ששתק, התקרנף והצביע בעד הפיכה משטרית שחיסלה את הדמוקרטיה, קרעה את העם וריסקה את הכלכלה. שר כלכלה מנותק שבמודע פוגע בכלכלה וזורק את הפנסיות של כולנו לפח".
על "מכתב הטייסים" שנשלח אל השר קיש חתמו עד כה 350 לוחמי צוות אוויר, מתתי-אלופים בכירים ועד רבי-סרנים וסרנים, חלקם עדיין בשירות מילואים פעיל. "אנו מתביישים מכך שמי שגדל וצמח בחיל האוויר הישראלי, כלוחם צוות אוויר, שירת שנים רבות בסדיר ובמילואים בחוד החנית של כוח ההגנה על המדינה, נותן ידו ולוקח חלק בהליך הרסני, בהליך חקיקה רשלני, ולפגיעה כל כך גדולה בחוסן העם, אחדות בעם, בדמוקרטיה הישראלית, ופוגע במדינה כולה", כתבו.
3 צפייה בגלריה
מכתב של לוחמי חיל האוויר נגד תמיכתו של יואב קיש ברפורמה המשפטית
מכתב של לוחמי חיל האוויר נגד תמיכתו של יואב קיש ברפורמה המשפטית
"מכתב הטייסים" ליואב קיש
החותמים כתבו עוד לשר החינוך: "אתה, בהצבעתך, נתת קולך לחקיקה מהירה, רשלנית, שלא נשקלה בכובד ראש הראוי בהתאם להשלכות שלה על המדינה והעם. זוהי פגיעה בכוחותינו, כוחותינו הם כל עם ישראל". הם סיימו בקריאה: "לא מאוחר להזכיר שמח"ל כולל את המילה 'ליברלים'. והיכן אתה?".
בלילה שבין שני לשלישי אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 63 תומכים מול 47 מתנגדים את החלק הראשון של חוקי המהפכה המשפטית. לפי ההצעה, הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה - כך שלקואליציה תהיה שליטה מוחלטת בה. בנוסף, בג"ץ יהיה מנוע מהתערבות בחוקי יסוד. היום יעלו להצבעה בקריאה טרומית חוק פסקת ההתגברות ו"חוק דרעי 2" שנועד למנוע מבג"ץ להתערב במינויי שרים.
עוד אושר בקריאה ראשונה כי שופטים המועמדים לעליון יזומנו לשימוע בוועדת החוקה, תוצב דרישה למינימום אישה אחת מכל רשות בוועדה לבחירת שופטים, והוועדה תוכל להתכנס במינימום של חמישה חברים. לאחר ההצבעות בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "לילה גדול ויום גדול".