2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר רונן בר
איתמר בן גביר רונן בר
חילוקי דעות בין השר לבין השב"כ. בן גביר ובר
(צילום: הדר יואביאן , יאיר שגיא)
חילוקי דעות במערכת הביטחון: בשב"כ ביקשו להסיר את האיטום על בית משפחת המחבל חוסיין קראקע, שדרס למוות שלושה בני אדם בפיגוע בשכונת רמות בירושלים בתחילת החודש - אולם השר לביטחון לאומי בן גביר סירב, והורה לשב"כ: "אם אתם רוצים, תסירו בעצמכם".
על פי הודעת המשרד לביטחון לאומי, בשב"כ הסבירו כי המחבל היה לוקה בנפשו, וכי אין הצדקה להעניש את המשפחה בשל מעשיו. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתנגד למהלך, הנחה את המשטרה שלא לבצע את בקשת השב"כ, ואמר כי אם בשב"כ ובפיקוד העורף רוצים להסיר את האיטום על הבית שבשכונת א-טור, שיבצעו זאת בעצמם. השר נימק את התנגדותו מכיוון שמשפחת המחבל קיבלה את צוואתו עוד טרם ביצע את הפיגוע, וכי ידעה על כוונותיו, ולכן יש להענישם.
גורם במשטרה הסביר כי תפקיד המשטרה "מסתכם באבטחת הליכי האיטום או ההריסה", וכי אין להם נגיעה להליך הסדור של איטום בית המחבל או הריסתו בעתיד. בשב"כ הכחישו כי פנו למשטרה, ואמרו שההתייחסות שלהם הועברה למשרד המשפטים ופיקוד העורף, כמי שאחראים על ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
איטום בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברמות
איטום בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברמות
איטום בית משפחת המחבל, בתחילת החודש
(צילום: דוברות המשטרה )
במשטרת ירושלים מסרו: "מיד לאחר הפיגוע הוחלט על אטימה מיידית של בית משפחת המחבל, כדי להרתיע אחרים מביצוע פיגועים, ובהתאם ביום 12.2, נאטמה דירתם של הורי המפגע, שבה נהג לשהות לסירוגין בחודשים האחרונים.
"לאחר השלמת חקירת הפיגוע, בהתאם לתוצאותיה, ובעקבות מידע מחדש שלא היה בידי כוחות הביטחון בעת האטימה ונגע לפעולתה של המשפחה למניעת הפיגוע, מצבו הרפואי-נפשי של המפגע ועוצמת זיקת המגורים, הוחלט לקדם המלצה שלא לפעול להריסת הבית שנאטם. המלצה זו הועברה לפיקוד העורף ולמשרד המשפטים".