2 צפייה בגלריה
רס"ר (מיל') דן ווידנבאום ז"ל
רס"ר (מיל') דן ווידנבאום ז"ל
"תמיד עם חיוך מקסים על פניו". דן ווידנבאום
(צילום: דובר צה"ל)
רס"ר (מיל') דן ווידנבאום ז"ל (24) מרעננה, שנפל שלשום (שישי) בקרב במרכז רצועת עזה, יצא לטיול בדרום אמריקה וחזר לארץ זמן קצר לפני טבח 7 באוקטובר. הוא חזר לרגל תחילת לימודי פיזיותרפיה, אלא שמהטיול הוא הגיע הישר לשירות מילואים בגדוד 5037 של חטיבת יפתח, ונפל בקרב ביום ה-98 למלחמה.
גיסתו של דן, אור, העלתה לאינסטגרם צילום מסך של ההודעות ששלחה לו בטרם נפילתו, שבהן כתבה כי היא מתגעגעת אליו. על צילום המסך כתבה אור: "עוד מחכה שתענה".
2 צפייה בגלריה
שיחתה של אור עם אחיה דן ז"ל
שיחתה של אור עם אחיה דן ז"ל
שיחתה של אור עם אחיה דן ז"ל
ווידנבאום היה מדריך כושר, ואיתי חיים, שאותו הדריך, ספד לו: "כבוד היה להתאמן תחתייך. בן אדם מדהים שתמיד היה עם חיוך ולימד את כולנו מה זה להיות לוחמים אמיתיים".
השחקן אוראל צברי ספד לו גם הוא: "זכיתי להיות המדריך של דן במשך כמעט חודש במחנה של הצופים היהודים בצרפת. כזה חמוד, חתיך, ממיס הלבבות של הבנות, וילד כל כך טוב. העולם שוב מאבד את הטובים ביותר. לא כקלישאה, באמת. איזה איש מתוק מדבש איבדנו היום".
מהנהלת קריית החינוך אמית כפר בתיה ברעננה שבה למד ווידנבאום ז"ל נמסר: "הקריה כולה אבלה על נפילתו. בוגר אהוב, מוכשר בכל תחום שבו עסק ואהוב על כל חבריו. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את הוריו היקרים, את כל המשפחה והחברים בשעה הקשה".
אילנית ימיני, שלימדה את דן בבית הספר המדעי שבקרית החינוך, סיפרה שהיה בו שילוב מופלא של כישרונות: "קשה לתאר את האישיות המופלאה של דן. הוא היה 'המושלם' של החבר'ה. הוא היה תלמיד מצטיין, אהוב על חברים ומורים, ספורטאי, נעים הליכות ותמיד עם חיוך מקסים על פניו. מעל הכול הייתה בו ענווה שלוותה בשקט עוצמתי. הוא היה אדם שהביא לעולם אור, תרם, פעל והתנדב אבל תמיד בצניעות. ליבנו עם הוריו ועם כל אוהביו".
ראש העיר רעננה חיים ברוידא: "הכאב קשה מנשוא. רעננה איבדה במלחמה את הטובים שבבניה ובנותיה. כולנו מחבקים את משפחת ווידנבאום. יהי זכרו ברוך".
מרשת "ספייס" שבה עבד נמסר: "הלב נשבר ומסרב להאמין. דן היה מדריך חדר כושר במועדון בכפר סבא. הוא היה אהוב על צוות המועדון והלקוחות והוא ייחסר לנו מאוד. שולחים ניחומים ומשתתפים בצער המשפחה".
בהודעת דובר צה"ל שהתירה לפרסום את נפילתו של ווידנבאום נמסר כי קצין במילואים מגדוד 7155 של עוצבת חוד החנית נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. לוחם במילואים מעוצבת שועלי המרום וקצין מגדוד ההנדסה 605 של עוצבת ברק נפצעו ביום חמישי באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.
פורסם לראשונה: 21:26, 13.01.24