1 צפייה בגלריה
נערים נוער תקיפה אילוסטרציה תקיפה
נערים נוער תקיפה אילוסטרציה תקיפה
(צילום: shutterstock)
זה היה אמור להיות עוד דייט שגרתי בחייו של ג' מאזור המרכז. ביום חמישי בערב הוא קבע עם בחור שהכיר באפליקציית היכרויות והזמין אותו לדירתו - אלא שמהר מאוד הערב הרומנטי שתוכנן הפך לסיוט של כמה שעות, שבהן ג' ספג איומים על חייו ונסחט כלכלית - כשהתוקף שלו הצליח להוציא ממנו באלימות כספים ומוצרי חשמל. "זה התחיל הכי רגיל אפשר - בשיחה בגריינדר דיברנו כמה דקות והוא שלח לי תמונה", סיפר ג'. "אבל מהרגע שפתחתי לו את הדלת הבנתי שמשהו לא בסדר".
המשטרה עצרה במהלך סוף השבוע את התוקף, בן 25 מרמת גן, וכעת בודקת אם הוא היה מעורב במקרים דומים בעבר. החשוד נכלא ומעצרו הוארך בינתיים עד מחר.
לדברי ג', התוקף כלל לא היה דומה לתמונה ששלח לו באפליקציה. "הוא היה שיכור והחזיק כוס פלסטיק עם אלכוהול, נכנס לדירה שלי, התיישב ושאל אם אני מזהה אותו. כשעניתי שלא, הוא סיפר לי שהוא ממשפחת פשע ושהוא עוסק בפרוטקשיין".
בשלב הזה, ג׳ סיפר כי התחיל להיות דרוך ואמר לצעיר שנכנס לדירתו כי הוא מלחיץ אותו וביקש ממנו לעזוב. הבקשה לא נענתה בחיוב, אלא באלימות. "הוא נהיה אגרסיבי, לקח סכין מהמטבח ואיים לרצוח אותי", אמר.
"ניסיתי לקחת את הסכין מהיד שלו והוא נתן לי סטירה", סיפר ג'. "הבנתי שזה רציני וקיבלתי החלטה לא להתנגד לו, כי חשבתי שזו הדרך היחידה שאפשר להציל את החיים שלי. הוא שאל מה הדברים יקרי הערך בבית, לקח את האייפד, מחשב ופלאפון. הוא שאל כמה כסף אני יכול למשוך מהבנק ולקח אותי עם סכין בגב. פחדתי מאוד, לא רציתי לערב את העוברים והשבים ולא את השכנים, כדי שכמה שפחות אנשים ייפגעו מהדבר הזה. הגענו לכספומט והוצאתי את מה שיכולתי מבחינת המסגרת".
ג' חשב שכאן הערב הנוראי הסתיים, אך לתוקף היו כוונות אחרות. בכדי להפחיד אותו עוד יותר הוא הכניס אותו לרכבו באיומים ודיבר עמו בעודו נוסע מסביב לבניין של הקורבן. "הוא שאל אותי האם אני יודע שהוא צריך להרוג אותי בשביל שלא אסגיר אותו למשטרה. הוא אמר שאם הוא ייתן לי לחיות שאגיד שאני הסתבכתי עם השוק האפור והייתי צריך למכור הכל".
ג׳ ההמום שב לדירתו אלא שאז שמע דפיקה בדלת. "ראיתי שזה הוא, אבל פחדתי ונתתי לו להיכנס שוב", אמר. "הוא שכח לקחת לי את המחשב ובא לגנוב אותו. רק אחרי שהלך דיברתי עם הוריי ובזכות התמיכה שלהם הלכתי למשטרה להתלונן".
לדבריו, התקיפה גרמה לו להיות מוצף רגשית, עם פחד גדול שמא הבחור ישוב לפגוע בו או בבני משפחתו. "אני מנסה להבין מה קרה לי", אמר בכאב. "לא הכרתי דבר כזה בחיי ואני לא רוצה לחיות בפחד כל החיים וסוג של לוותר עליהם".
"כרגע לא אחזור לאפליקציות", הוסיף. "אני חושב שכל בן אדם שראיתי ברחוב נראה לי חשוד ומלחיץ אותי ואני מקווה שזה יעבור, אבל ייקח זמן עד שהאמונה שלי בבני האדם תחזור".