סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה הערב (ראשון) לתקרית שבה נהרגו יותר מ-100 פלסטינים שהתנפלו על משאיות סיוע שהגיעו לצפון הרצועה, ואמרה כי ממשלת ישראל "חייבת לעשות יותר ולהגביר את כניסת הסיוע לרצועה - בלי תירוצים". דבריה נאמרו כשברקע פגישתה הצפויה מחר עם השר בני גנץ, שנחת היום בוושינגטון.
קמלה האריס מבקשת בנאומה: "לאפשר סיוע הומניטרי לרצועת עזה"
(צילום: רויטרס)

1 צפייה בגלריה
בני גנץ ביום ה-96 למלחמה
בני גנץ ביום ה-96 למלחמה
"ממשלת ישראל צריכה לפעול להחזרת הסדר לרצועה". סגנית הנשיא ובני גנץ
( צילום: חיים צח/ לע״מ)
היא הוסיפה כי "המצב בעזה שובר לב. יותר מדי חפים מפשע נהרגים. הם סובלים מאסון הומניטרי. ממשלת ישראל צריכה לפעול להחזרת הסדר לרצועה. יש לסלק את האיום של חמאס, לשקם את התשתיות ולאפשר כניסת סיוע". לדבריה, יש להחיל הפסקת אש מיידית ברצועה, שתאפשר שחרור חטופים והכנסת סיוע לתושבים. האריס אף ציינה כי "יש עסקה על השולחן", אבל הסתייגה ואמרה שחמאס טרם אישר אותה.
דבריה של האריס לא מגיעים רק על רקע פגישתה עם גנץ - שקבע פגישה גם עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ובכירים נוספים בבית הלבן, ללא אישור נתניהו כפי שנחשף ב-ynet - אלא גם לאחר הדיווחים בארה"ב כי בממשל האמריקני מאבדים את הסבלנות מול התנהלות נתניהו במלחמה.
בנוסף, המגעים לעסקת חטופים מתמשכים כבר תקופה ארוכה. היום אף פורסם כי בתשובה הרשמית שמסר חמאס לעסקה התעלם הארגון משתי הסוגיות המרכזיות: הרשימה המעודכנת של החטופים, ומספר האסירים שישוחררו בעבור כל חטוף ישראלי.
בתוך כך תקף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחריפות את הממשלה בשבוע שעבר, והזכיר מפורשות את השר בן גביר. בריאיון שהעניק לתוכנית הלייט-נייט של סת' מאיירס, ביידן הזהיר שאם ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית, עם "ממשלה שמרנית כל כך", היא עלולה לאבד את הלגיטימציה הבינלאומית.