כטב"ם מעיראק, רקטות מעזה, טיל קרקע-קרקע מתימן, טילים מלבנון - וזה רק סיכום השיגורים למרכז הארץ ביום השנה לטבח 7 באוקטובר. שנה אחרי מתקפת הפתע של חמאס, שביומה הראשון נרצחו ונהרגו כ-1,200 איש, ישראל עדיין במלחמה - ובכמה גזרות. ו-101 חטופים עדיין בשבי חמאס, גם שנה אחרי.
יירוטים בשמי תל אביב
(צילום: יואב זיתון, קובי קואנקס)

תקיפה בדאחייה בביירות, אתמול

3 צפייה בגלריה
תקיפה בביירות
תקיפה בביירות
תקיפה בביירות
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
ב-7 באוקטובר השני של המלחמה, עיקר הלחימה הייתה בגזרה הצפונית - אבל גם ארגון הטרור שביצע את הטבח הרצחני לפני שנה המשיך לנסות ולפגוע באזרחים. במהלך היום שיגר חמאס - לראשונה זה יותר מחודש - רקטות לשדרות, לצד ירי ליישובים בעוטף וגם למרכז הארץ, בשעה 11:04.
כמה שעות לפני כן, ב-5:02 ליתר דיוק, נשמעה אזעקה בראשון לציון, בעקבות חשש לחדירת כטב"ם מעיראק. הוא יורט. ב-17:44 נשמעה האזעקה השלישית במרכז הארץ, בעקבות טיל קרקע-קרקע מתימן. גם הוא יורט.
חיזבאללה שיגר במהלך היום יותר מ-200 רקטות, בין היתר לקריות, לגליל העליון ולקריית שמונה, כשהאחרונות שבהן היו 5 ששוגרו למרכז הארץ והובילו לאזעקות בגוש דן ובשרון ב-23:14. כמה מהן יורטו, ואחרות נפלו בשטחים פתוחים. חיזבאללה טען שיעד הטילים היה בסיס גלילות בפאתי תל אביב.
3 צפייה בגלריה
שריפות באזור בית שמש ומועצה אזורית מטה יהודה, ככל הנראה בעקבות שברי יירוט
שריפות באזור בית שמש ומועצה אזורית מטה יהודה, ככל הנראה בעקבות שברי יירוט
שריפות באזור בית שמש, ככל הנראה בעקבות שברי יירוט
(צילום: כב"ה מרחב בית שמש)
3 צפייה בגלריה
תל אביב תופסים מחסה בזמן אזעקה
תל אביב תופסים מחסה בזמן אזעקה
תופסים מחסה בזמן אזעקה בתל אביב
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
במקביל, חיל האוויר ערך בצהריים מטס תקיפה חריג בדרום לבנון, שבו הותקפו יותר מ-120 מטרות בשעה, ונועד לפגוע במפקדים של ארגון הטרור בדרום לבנון, וכהכנה להמשך הפעולה הקרקעית. לצד זאת, נמשכו התקיפות ברובע הדאחייה של ביירות, ב-ynet חשף רונן ברגמן כי היעד של אחת מהן הייתה האחראי על בניין הכוח בחיזבאללה.
בסך הכול הותקפו במהלך היום כ-200 מטרות, ופיצוצים עזים בדרום לבנון נראו מנהריה - כשהדי הפיצוצים נשמעו גם בקריות. בצה"ל הודיעו במקביל כי השהייה בחופי דרום לבנון ותנועת כלי שיט במרחב שדרומית לנהר אוואלי אסורה, והזהירו כי יפעלו בגזרה הימית נגד חיזבאללה. בנוסף, הכריזו על שלומי ויישובים נוספים בגליל המערבי כעל שטח צבאי סגור.
בדרום לבנון פועלות כעת שלוש אוגדות, ובהן חטיבות מילואים - ולמעשה רבים מאלו שגויסו ביום הראשון של המלחמה עדיין מגינים על המדינה, גם שנה אחרי. צה"ל נלחם במקביל גם בתוך רצועת עזה, ולאחר תחילת התמרון בג'באליה הודיע גם לתושבים בבית חאנון ובבית לאהיה כי עליהם להתפנות מבתיהם עקב פעילות צה"ל.