נמשך קרב ההתשה בין צה"ל לחיזבאללה משני צידי גבול לבנון: אחרי שחיל האוויר תקף הלילה (בין שני לשלישי) יעדי חיזבאללה באזור שבין צפון בקעת הלבנון ואל קוסייר במרחק של 150 קילומטרים מגבול הצפון בתגובה להפלת כטב"ם מתקדם מסוג הרמס 900, טיווח הבוקר ארגון הטרור השיעי שורת מטרות בשטח ישראל. לפי צה"ל, במטחים מדרום לבנון למרכז רמת הגולן נורו 50 רקטות. חלק מהרקטות יורטו, אחרות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.
יירוטים בצפון
(צילום: יפתח, קריות, נתנאל כהן)

לראשונה מחודש ינואר נשמעה אזעקה בחיפה, ובהמשך עדכן דובר צה"ל כי ככל הנראה מדובר בזיהוי שווא. עוד נמסר כי ההתרעה על ירי רקטות וטילים בחיפה הופעלה בעקבות שיגור מיירט ומחשש לנפילת שברי יירוט. מתנדבי "איחוד הצלה" העניקו טיפול רפואי לגבר בן 85 שנחבל בפניו ונפצע קל מנפילה בדרך למרחב מוגן בשכונת הדר בעיר. מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה.
משה יזדי, תושב חיפה, סיפר: "אנחנו כבר מורגלים לאזעקות בחיפה. ידענו שזה יגיע, וכמו תמיד זה תופס אותנו בהפתעה. הסירנות נשמעו חלש מאוד בכרמל המערבי. שמעתי את האזעקה בגלל שרחצתי את הרכב מחוץ לבית. זוגתי שתחיה הייתה בבית ולא שמעה כלום. זה ייגמר במערכה רחבה".
יולי גוכמן, אף היא תושבת חיפה, אמרה: "אי אפשר להיות מוכן לזה, המצב מאוד מתוח ומלחיץ. אנחנו נמצאים בסטרס קבוע חודשים רבים ובציפייה שהמצב עומד להידרדר בכל רגע. למזלנו, דווקא היום הילדים בבית ולא במסגרות, אחרת זה היה הרבה יותר מפחיד".
עו"ד מרב פלד מחיפה אמרה: "אנחנו חיים בין שגרה לחירום, מנסים לתפקד כאילו אין מלחמה בצפון ובדרום, אך יחד עם זאת מבררים היכן המרחב המוגן בכל מקום שאליו מגיעים. לעיתים שומעים יירוטים ללא אזעקה ולעיתים יש אזעקה ללא יירוט. כפי שהתגלה לכולנו עם תחילת מלחמת 7 באוקטובר, המרחב המוגן ביותר שלנו הוא הקהילה".
4 צפייה בגלריה
יירוט בחיפה
יירוט בחיפה
שיגור מיירט באזור חיפה
(צילום: גבי זהר)
4 צפייה בגלריה
יירוט בחיפה
יירוט בחיפה
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
4 צפייה בגלריה
יירוט בראש פינה
יירוט בראש פינה
יירוט בראש פינה
4 צפייה בגלריה
כביש 888 נחסם לתנועה עקב שריפה שפרצה באיזור הגולן
כביש 888 נחסם לתנועה עקב שריפה שפרצה באיזור הגולן
שריפה בגולן
תיעוד מתקיפת צה"ל במרחבים בעלבכ ועיתרון בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

משעות הבוקר נשמעו התרעות על ירי רקטות ביישובים ברמת הגולן, בגליל העליון ובגליל המערבי. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. יחד עם זאת, בעקבות התפוצצות הרקטות התפתחו כמה שריפות קוצים סמוך לקצרין ובגליל העליון. צוותי כיבוי הוזעקו לזירות השונות כדי להשתלט על הלהבות. חיזבאללה הודיע על מות שני פעילים נוספים משורותיו, מניין ההרוגים מקרב ארגון הטרור השיעי מתחילת המלחמה עומד על 337.
בשעות הלילה אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של יחידה 4400, יחידת ההתעצמות הלוגיסטית של חיזבאללה, המשמשת גורם לשינוע אמצעי לחימה אל לבנון ובתוכה. התקיפה בוצעה כאמור בתגובה להפלת הכטב"ם אתמול בשטח לבנון.
עוד נמסר כי במתחם הותקפו שני מוקדים באזור בעלבכ שבעומק לבנון, וכי בנוסף הותקפו מטרות טרור נוספות במרחב עיתרון שבדרום המדינה, בהן אתר צבאי ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור.