הפגנה מול ביתו של שר האוצר
(צילום: הנהגת ההורים הארצית )

בית הדין הארצי לעבודה הורה בצהריים (יום ב') לארגון המורים להפסיק את העיצומים כנגד תלמידי התיכונים ולהעביר לכלל התלמידים את ציוני המגן שלהם ולאפשר להם לערער על הציונים. בנוסף, פסק בית הדין כי בשלב זה הציונים יוזנו באתר משרד החינוך, אך לא יעשה בהם שימוש עד להחלטה אחרת של בית הדין.
ארגון המורים העל-יסודיים טוען כי אי-מתן ציונים לתלמידים הוא צעד סביר ומידתי שננקט כבר יותר מחודשיים ובכל מקרה אין הוא גורם לפגיעה מהותית בתלמידים. כך עולה מתשובת הארגון לבית הדין הארצי לעבודה, בעקבות בקשת משרד החינוך והשלטון המקומי להוצאת צו מניעה נגדו.
שר החינוך, יואב קיש, אמר: "אני מברך על החלטת בית הדין וקבלת עמדת משרד החינוך. הציונים יועברו וכולי תקווה שהליך הגישור בין האוצר לארגון המורים יסתיים בהצלחה במהרה".
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של יואב קיש במחאה על עיצומי ארגון המורים
הפגנה מול ביתו של יואב קיש במחאה על עיצומי ארגון המורים
הפגנת מורים מול ביתו של שר החינוך
(צילום: הנהגת ההורים הארצית )
יו״ר ארגון המורים, רן ארז, אמר: "פעם נוספת המעסיקים ונציגי הממסד הממשלתי והשלטון המקומי יצאו מבית הדין הארצי לעבודה עם כל תאוותם בידם. עוד פעם המורים אולצו על ידי בית הדין להפסיק את מאבקם הצודק למען שיפור שכרם ותנאי עבודתם. בית הדין הארצי לעבודה תרם בדרך זאת למשרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי להמשיך לקפח את זכותם הבסיסית של עובדי ההוראה להאבק על שיפור שכרם ותנאי עבודתם, ובכך לקדם את מערכת החינוך על תלמידיה, ביום הזה לא רק המורים צריכים להיות עצובים, אלא גם ההורים והתלמידים בבחינת: 'את נפשי הצלתי כעת' ואחריהם המבול".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר: "אני שמח לבשר שהעיצומים של ארגון המורים יופסקו מיידית ותיפסק הפגיעה בתלמידי ישראל שיקבלו את ציוני המגן, יוכלו להגיש ערעור ולסיים את שנת הלימודים כסדרה. יחד עם זאת, איפשר בית הדין למורי בתי הספר העל יסודיים להמשיך במאבקם על תנאי העסקתם ושכרם".

ההצעה של האוצר למורים

בשבוע שעבר הציג משרד האוצר לארגון המורים הצעה מעודכנת. לפי ההצעה, בהבשלה מלאה של ההסכם שכר מורה יתחיל ב-10,000 שקל לתואר ראשון ו-10,900 שקל לתואר שני. כמו כן תינתן תוספת של יותר מ-1,500 שקל. בפעימה הראשונה, בחודש ספטמבר הקרוב, יעלה שכרם ל-9,099 שקל ו-9,952 שקל בהתאמה. כמו כן, יינתנו תוספת שכר לכלל המורים שאינן פוחתות מסכום של 850 שקל בהבשלה מלאה של ההסכם.
במשרד האוצר אמרו כי "לנוכח ההצעה המכבדת והמפורטת, שמותאמת לצורכי מערכת החינוך ולהיקפם של הסכמי השכר האחרים שנחתמו בתקופה האחרונה, צר לנו שארגון המורים ממשיך את הפגיעה בתלמידים. משרד האוצר קורא לארגון המורים להפסיק את הפגיעה הכבדה בתלמידי התיכון רגע לפני תקופת הבגרויות ולהגיע לשולחן המשא ומתן מתוך רצון אמיתי להגיע להסכם שכר ראוי וטוב עבור מערכת החינוך".