ממשיכים להתעלם? נשיא איראן אברהים ראיסי נאם היום (שישי), נמנע מלהתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל בשטח ארצו הלילה, וטען כי "המבצע שלנו חיזק את כוחה ויכולתה של הרפובליקה האיסלאמית". לטענת ראיסי, "אנחנו נלחמים במלחמה של רצונות, ואיראן ניצחה בה ותמשיך לנצח". בינתיים, מקור מודיעין אזורי שצוטט ברשת CNN האמריקנית, אמר כי "המתקפות בין ישראל לאיראן הסתיימו".
בעיראק טוענים: טיל ישראלי נפל בשטחנו

הגורם הוסיף כי למיטב ידיעתו, איראן לא צפויה להגיב למתקפה. ישראל, יש לציין, לא לקחה אחריות לתקיפה - וגם איראן עדיין לא הטילה את האחריות על ישראל. מוקדם יותר טען גורם איראני בכיר בשיחה עם רויטרס כי טהרן לא מתכננת תגובה מיידית - ועדיין לא בטוחה מי עומד מאחורי המתקפה. בדומה לגרסה החדשה שנשמעה בטהרן מוקדם יותר, לפיה כטב"מים היו אלה שתקפו, גם אותו בכיר טען שאיראן לא ספגה "מתקפה חיצונית", ושההערכות כרגע הן שמדובר במתקפה מבפנים.
מפקד כוחות היבשה של איראן, קיומרס הידארי, התייחס למתקפה ואמר: "על הישות הציונית לדעת כי אם תעשה טעות תיענש הפעם בחומרה רבה יותר. אם עצמים מעופפים יופיעו בשמי המדינה כמו הלילה באספהאן, כוחות ההגנה שלנו לא יחסכו במטרות".
בתוך כך, סוכנות הידיעות העיראקית סבארין, המזוהה עם הציר הפרו-איראני, טענה הבוקר כי במחוז ואסיט, הגובל באיראן, אותר טיל "ישראלי", שלכאורה נפל במהלך התקיפה. פרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי מציין כי אי-אפשר לקבוע בוודאות שמדובר בטיל. ייתכן שמדובר בשלב ראשון של חימוש שמשוגר ממטוס ונופל בדרך.
אינפו: מיקום התקיפה של ישראל באיספהאן איראן
מוקדם יותר דווח כי התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב ששיגרו חימושים מתוחכמים לעבר המטרות, ממרחב אווירי שממערב לאיראן. ראש הקרב של החימושים היה ככל הנראה קטן, כמה עשרות קילוגרמים בכל חימוש - שנחשב ייחודי מסוגו, ונועד להרתיע את האיראנים.
אם אכן ישראל ביצעה את התקיפה, אז כנראה זה נעשה במכוון כדי שהפגיעה וההרס לא יהיו בהיקף גדול ויהיו תואמים את הפגיעה המינורית בבסיס נבטים. הדבר נעשה כדי לאפשר לאיראנים "מרחב הכחשה" ולהכיל את האירוע בלי שיהיה לחץ מצד השמרנים ומשמרות המהפכה על המשטר וחמינאי להגיב על המתקפה שלפי הפרסומים ישראל אחראית לה.
לפי הדיווחים, התקיפה הצליחה. נגרם נזק לבסיס חיל האוויר של משמרות המהפכה מצפון-מזרח לאספהאן. כוחות ההגנה האווירית האיראניים הצליחו ליירט כמה מהחימושים, אך לא את כולם.
מוקדם יותר אמרו גורמים ישראלים ואיראנים ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל תקפה בסיס צבאי באספהאן שבמרכז איראן. הגורמים האיראנים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי כטב"מים הופלו גם באזור העיר תבריז - שנמצאת כ-800 ק"מ מצפון לאספהאן.
מפקד לשעבר במשמרות המהפכה באיראן טען הבוקר בריאיון לאל-ערבי אל-ג'דיד: "קבוצות הקשורות למוסד שיגרו כטב"מים קטנים מתוך איראן. המטרה בירי לאספהאן ותבריז הייתה לבחון את ההגנה האווירית שלנו ולקיים מבצע פסיכולוגי נגד איראן. הכטב"מים הקטנים הופלו. הם משמשים לצילום, ולא נרשמו נזקים למתקנים איראניים".