שרי חוץ מארבע מדינות באירופה התחייבו בפני שר החוץ ישראל כ"ץ לתמוך בהכרזה על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור. שרי החוץ של הולנד, צ'כיה, שבדיה ודנמרק נפגשו עם כ"ץ בשולי פסגת נאט"ו שנערכת בוושינגטון בירת ארה"ב, והתחייבו בפניו שארצותיהם יצביעו בעד הכרזה של האיחוד האירופי על משמרות המהפכה כארגון טרור, מה שיוביל להטלת סנקציות נגדם.
2 צפייה בגלריה
מצעד של משמרות המהפכה, ארכיון
מצעד של משמרות המהפכה, ארכיון
מצעד של משמרות המהפכה, ארכיון
(צילום: EPA)
לדברי כ"ץ, מדובר בהתקדמות ניכרת לקראת ההכרזה. שר החוץ החדש של הולנד, קספר ולדקמפ, ששירת בעבר כשגריר הולנד בישראל ושילדיו דוברי עברית, אמר: "לעולם לא אשכח את ה-7 באוקטובר. החטופים יקרים לליבי. אני מרגיש כאילו איבדתי מישהו ממשפחתי. אתם יכולים לגמרי לסמוך עלינו כי עמדתנו החד-משמעית היא שהפסקת אש חייבת להיות כרוכה בשחרור החטופים, ואנחנו שותפים לגמרי לדאגות שלכם ביחס לאיראן. אנחנו נתמוך בהכרזה של משמרות המהפכה כארגון טרור ונפעל לקדם את ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור באיחוד האירופי".
שר החוץ כ"ץ אמר לו: "דווקא עכשיו צריך לקרוא למשמרות המהפכה בשמם האמיתי - ארגון הטרור הגדול בעולם". ההתפתחות מגיעה אחרי שהונגריה הצטרפה לגרמניה לקידום ההחלטה באיחוד האירופי, בעניין ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. כעת גם הולנד מצטרפת כספונסרית לקידום היוזמה.
בהמשך צפוי כ"ץ להיפגש עם שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן - הממונה על קידום סנקציות כלכליות מצד וושינגטון - ועם שרי חוץ אירופים נוספים לדיון בנושא.
2 צפייה בגלריה
פסגת נאט"ו וושינגטון שר החוץ ישראל כ"ץ
פסגת נאט"ו וושינגטון שר החוץ ישראל כ"ץ
כ"ץ בוושינגטון
(צילום: Jack Hartzman)
המוקד המרכזי בפסגת נאט"ו הוא כמובן המלחמה באוקראינה. אתמול הכריז נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן על "תרומה היסטורית" של ציוד הגנה אווירית לאוקראינה, ואמר כי ארה"ב ומדינות אחרות יספקו לקייב ציוד לחמש מערכות הגנה אוויריות אסטרטגיות נוספות בחודשים הקרובים, וכן "עשרות מערכות הגנה אווירית טקטיות נוספות".