2 צפייה בגלריה
תינוק
תינוק
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
זוג ההורים מחולון שנעצרו אתמול בחשד להתעללות בבתם התינוקת כבר תושאלו במשטרה כמה פעמים בחודשים האחרונים בחשד להתעללות - אך בכל פעם התינוקת הוחזרה לידיהם. התינוקת מאושפזת במצב בינוני בבית החולים לילדים שניידר.
בדיון בהארכת מעצרם של ההורים (שגילם 24 ו-28) אמש התברר כי בארבעת החודשים האחרונים הגיעו ההורים עם התינוקת לבתי חולים בארבע פעמים שונות. לפי התובעת המשטרתית, בכל פעם היא הגיעה לבית החולים עם שברים בעצמות, חבלות ושטפי דם שיכולים להיגרם מטלטול. בנוסף התגלה כי בשני מקרים שונים, האחד בספטמבר והשני השבוע, אותרו גם שברים בגולגולת של התינוקת.
2 צפייה בגלריה
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
בית המשפט השלום והמחוזי בתל אביב
בית משפט השלום בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
בעקבות זאת בסוף ספטמבר זומנו ההורים לחקירה ראשונה במשטרה. מאז הם זומנו לחקירה עוד כמה פעמים, אך באף אחת מהפעמים לא הורחקו מהתינוקת.
בבית החולים שללו אפשרות שהפציעות של התינוקת נבעו ממחלה כלשהי וקבעו כי הם כתוצאה מטלטול. לכן בפעם האחרונה שההורים הגיעו לבית החולים הזעיק הצוות הרפואי את המשטרה, והם נעצרו. רשויות הרווחה לקחו את התינוקת לחזקתן לתקופה של 30 יום.
שופטת בית משפט השלום בתל אביב שרית קריספין כתבה בהחלטתה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשודים". על אף שההורים כבר אינם חיים ביחד, השופטת קבעה כי בשלב זה אין להפריד ביניהם מבחינה משפטית והאריכה את מעצרם עד יום ראשון.