1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקות קורונה בירושלים
(צילום: AP)
משרד הבריאות עדכן כי 952 ישראלים אובחנו מאז חצות (יום שלישי) כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-60 אלף בדיקות, ושיעור החיוביים עומד על 1.67%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 132 חולי קורונה, 59 מהם במצב קשה. מדובר בירידה קלה במספר החולים הקשים מאז העדכון האחרון. 10 חולי קורונה מאושפזים כשהם מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,452 חולי קורונה, שניים מהם היום. מתחילת החודש נפטרו בישראל 20 חולי קורונה.
בנט נפגש עם נציגי עולם התרבות
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מתוך פגישת בנט עם נציגי עולם התרבות

מוקדם יותר היום הבטיח ראש הממשלה נפתלי בנט לאנשי התרבות כי הממשלה לא מתכוונת לסגור פעם נוספת את עולם התרבות. הוא ביקש מהנוכחים לחשוב על "פתרונות יצירתיים" להתמודד עם התפשטות התחלואה. במהלך הישיבה הטונים עלו, כאשר ראש הממשלה הבהיר לנוכחים: "זהו לא משא ומתן". נציגי עולם התרבות השיבו: "נשמח לקבל 3 דקות לעצמנו גם". בהקלטה נשמעים אנשי התרבות קוראים: "אנחנו צריכים ודאות היום, לא בעתיד".
בפגישה, שהתקיימה בתיאטרון הבימה ובהובלת איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה בישראל, נכחו בין היתר הסטנדאפיסטית רותם אבוהב, כוכבת הילדים מיכל מוכתר ("מיקי"), איש הקולנוע משה אדרי, מנכ"ל הבימה נעם סמל וראש מנהל תרבות באר שבע יאיר נגיד. לצד בנט, את הממשלה ייצגו גם שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הבריאות ניצן הורוביץ, שאמר כי "צריך ללמוד לחיות לצד הקורונה". ראש הממשלה אמר לנוכחים כי "התו השמח" בטוח, אך הוסיף כי "כרגע אין פתרון לעולם לילדים".
ראש הממשלה בנט אמר כי ישנה ציפייה מהציבור לגלות אחריות. "אפשר לייצר בקרה, גם אם היא לא מושלמת. סגירת עולם התרבות היא לא חכמה והיא פוגעת כלכלית, והשאיפה היא לאפשר פעילות. הפרנסה שלכם חשובה לנו מאוד", אמר. לדבריו, "אנחנו אומנם לא שולטים באחרים אבל כן שולטים בעצמנו ואנחנו צריכים לשפר את זה. יש אחריות אישית". השר הורוביץ פנה לנציגי עולם התרבות: "תבינו שיש לנו אינטרס משותף. גם לכם יש אינטרס שאנשים לא יחששו לבוא לאולמות ולמופעים". השר טרופר אמר: "נעשה הכול ביחד כדי למנוע פגיעה בעולמות התרבות והספורט".