1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
(צילום: shutterstock)
סוהר המשרת בכלא באזור הדרום נעצר הבוקר (ראשון) בחשד להברחת טלפונים וסמים לאסירים תמורת שוחד של מאות שקלים להברחה. לפי החשד, הסוהר, שמתגורר בצפון הארץ, הבריח במשך תקופה ארוכה חפצים אסורים לכלא.
היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 עצרה גם את אשתו של הסוהר, ומייחסת לה קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לפשע, שיתוף פעולה וסיוע לפעילות הפלילית של בעלה. הבוקר, עם חשיפת החקירה, נעצר יחד עם הסוהר ואשתו גם אסיר שנתן לפי החשד את השוחד לסוהר עבור ההברחות. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז דרום ובמשטרה יחליטו בסיומה של החקירה הראשונית, האם לבקש את הארכת מעצרם או לשחרר אותם בערבות.
מאז בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה, מתנהל סגל הפיקוד הבכיר בחשדנות כשכל קצין בכיר או סוהר מצטייד בעורך דין כדי למלט את עצמו מהאחריות למחדל. ביחידה אמרו כי "במסגרת המאבק בעבירות של טוהר המידות ושחיתות ציבורית, התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, כשבראשיתה התקבל מידע מודיעיני שהגיע מענף ביטחון מידע בשב"ס. חומרי החקירה והמודיעין שהצטברו, הצביעו על פעילות פלילית המתנהלת בין הסוהר לאסירים בתוך כותלי אחד מבתי הכלא בדרום הארץ".