דובר צה"ל הודיע הלילה (יום א') כי בהתאם להערכת מצב, תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת מתבקשים לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן התגוננות. ההודעה התפרסמה בעקבות שיגור מאות כטב"מים מאיראן לעבר שטח ישראל. לאחר מתקפת הטילים האיראנית - ההנחיה לאותם אזורים הוסרה.
כטב"מים נצפו בשמי עיראק

בהודעה נמסר כי "בקבלת ההתרעה, יש להיכנס למרחב המוגן, אם אין מרחב מוגן יש לפעול על פי 'הכי מוגן שיש', בכל מקרה יש להמתין 10 דקות - לא פחות. יש להתעדכן בהודעות המופצות באמצעי התקשורת ולהמתין להנחיות נוספות". כאמור, בסביבות 3:30 בלילה ההנחיה הוסרה.
ההנחיה הזו באה כמה שעות, לאחר שדובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן בהצהרה לתקשורת כי עד יום שני ב-23:00 תוטל הגבלה על התקהלות בכל רחבי הארץ, ולא תתקיים כל פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח. הנחיה זו היא בתוקף.
ההנחיה תשפיע על קיום אירועי תרבות וספורט. עם זאת, כרגע אין שינוי בהנחיות למקומות עבודה, והמשמעות היא ששירותי בריאות, משרדי ממשלה, בנקים וכדומה יפעלו כרגיל. עם זאת, בהודעה שנשלחה לעובדי משרד ראש הממשלה נכתב להם כי "בהתאם להערכת המצב והנחיות פיקוד העורף, אנו מעדכנים כי מחר כלל עובדי המשרד הראשי יעבדו מהבית".
1 צפייה בגלריה
שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף
שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף
ההנחיות שפורסמו במוצאי שבת
(צילום: דובר צה"ל)
מצה"ל נמסר במוצאי שבת כי "במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורים ירוקים ישנה הגבלת התקהלות עד 1,000 אנשים". ממשרד החינוך נמסר כי לא תתקיים כל פעילות במעונות היום, במסגרות החינוך המיוחד, בבתי הספר של החגים לגילי גן עד כיתות ג' ובקייטנות לתלמידי ד'-ו'. כמו כן לא יתקיימו פעילויות במתנ"סים, במחלקות הנוער ברשויות המקומיות ובתנועות הנוער, כולל טיולים ומחנאות.