לאחר ריבים מתוקשרים בין השרים, בעיקר בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', הקבינט המדיני ביטחוני החליט הערב (חמישי) לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. אבל מעבר לזה - כספי הסילוקין ששייכים לרשות מהתחשבנויות מיסים עם ישראל יועברו כרגיל. יש לציין כי ההחלטה לא התקבלה פה אחד.
כספי הסילוקין הם למעשה החזרי מס על עבודת פועלים ותנועת סחורות שישראל מעבירה מדי חודש לרשות הפלסטינית, ומהווים 65% מתקציבה השנתי. הסכום נע בין 750 ל-800 מיליון שקלים, כאשר כ-120 מיליון שקלים מתוכם מיועדים לעזה. רוב הסכום אמור לשמש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לתשלום משכורות לעובדי הרשות, בדגש על 32 אלף אנשי המנגנונים הביטחוניים.
ההחלטה התקבלה בעקבות פגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האנרגיה ישראל כץ, שבחלקה נכח גם סמוטריץ. הפגישה ארכה כשעתיים, ובמהלכה כץ העלה את הפתרון של קיזוז הכספים לעזה כפשרה.

ישראל מנתקת כל מגע עם עזה

החלטה נוספת שהתקבלה היא שישראל מנתקת כל מגע עם עזה. על פי החלטת הקבינט מהערב, לא יהיו יותר פועלים פלסטינים מעזה - והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לעזה.
שר האוצר סמוטריץ' התעקש זה זמן רב שלא להעביר החודש לרשות הפלסטינית את כספי הסילוקין ששייכים לה מהתחשבנויות מיסים עם ישראל. מנגד, שר הביטחון יואב גלנט טוען שיש להעביר במיידי את הכספים האלה כדי לשמור על היציבות היחסית בשטחי יהודה ושומרון.
השר בן גביר הצביע נגד שתי ההחלטות כשבהחלטה להעביר לרשות את התקציב עם קיזוז לעזה בן גביר היה בדעת יחיד נגד ואילו סמוטריץ' נמנע. בהחלטה להחזיר את 3,200 העצורים לעזה הצביעה נגד גם השרה מירי רגב. בן גביר הסביר כי ההחלטה להעביר כל סוג של כספים לרש"פ היא המשך הקונספציה לפיה יש הבדל כלשהו בין החמאס לרש"פ, כאשר למעשה הרש"פ מממנת מחבלים ובכיריה התבטאו בעד הטבח שאירע ב-7 באוקטובר.
לטענתו, לאור העובדה שנחשף כי פועלים מעזה הכווינו מחבלי חמאס במהלך הטבח וסיפקו עבורם מידע מודיעיני, אין לשחררם בשלב זה. בין היתר, הציע בן גביר להחזיקם במתקנים צבאיים. בנוסף טען כי לשחרר עזתים בזמן שבעזה מאות ישראלים חטופים - זהו צעד לא הגיוני שלא ניתן להסבירו בטחונית וציבורית.
הקבינט גם החליט שנכון לעכשיו, הפועלים מיהודה ושומרון לא יחזרו לעבודה.