הצלב האדום דיווח בצהריים (שני) כי לפחות 18 בני אדם נהרגו ועוד ארבעה נפצעו בתקיפה חריגה של מבנה מגורים בכפר אייטו שבצפון לבנון. ברשת LBCI הלבנונית דווח כי המבנה שהופצץ כולל ארבע דירות שבתוכן שהו יותר מ-20 בני אדם. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי בתקיפה נהרגו 12 בני אדם. ערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דיווח על יותר מ-20 הרוגים בתקיפה.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו מפי תושבים ועל בסיס פרסומים בכלי תקשורת בלבנון כי מדובר בתקיפה ישראלית ראשונה באייטו מתחילת המלחמה. עם זאת, בכל הדיווחים לא נמסר מי היה היעד לתקיפה החריגה שאירעה במרחק של כ-60 קילומטרים מצפון לביירות.
תקיפה באייטו בצפון לבנון

3 צפייה בגלריה
תקיפה באייטו בצפון לבנון
תקיפה באייטו בצפון לבנון
הזירה בכפר אייטו
במקביל נמשכים שיגורי המטחים משטח לבנון לעבר ישראל. קצת אחרי השעה 14:30 נשמעו אזעקות בכרמיאל, בסכנין, בדיר אל-אסד וביישובים במועצות האזוריות משגב ומעלה יוסף. כ-20 רקטות שוגרו מלבנון, רובן יורטו. אישה כבת 50 נפצעה קל בכרמיאל מפגיעת רסיס.
אחת הרקטות פגעה ישירות ברכב חונה בכרמיאל. לא היו נפגעים בגוף. בתיעודים מהזירה נראה רגע הפגיעה ברכב והאש שאחזה בו אחרי הירי. צוותי כיבוי אש שהוזעקו לזירה השתלטו על הלהבות.
תיעוד ממצלמות האבטחה: רגע פיצוץ הרקטה בכרמיאל
(צילום: דוברות עיריית כרמיאל)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיצוץ כלי הרכב לאחר פגיעת הרקטה בכרמיאל
תיעוד מזירת פיצוץ כלי הרכב לאחר פגיעת הרקטה בכרמיאל
הרכב שעלה באש בכרמיאל
(צילום: דוברות עיריית כרמיאל)
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב התייעצות מצומצמת בהשתתפות שרים וראשי מערכת הביטחון. על הפרק: תקיפת איראן בתגובה למתקפת הטילים בתחילת החודש, ובלבנון בתגובה למתקפת הכטב"ם בבסיס האימונים של חטיבת גולני שבה נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.
בבירת לבנון ביירות השקט נמשך כבר ארבעה ימים, על-רקע בקשת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מראש הממשלה נתניהו למתן את התקיפות באזור זה. בשיחתם האחרונה ביום רביעי, שנערכה אחרי נתק ממושך בין השניים, ביקש ביידן מראש הממשלה לצמצם את היקף התקיפות הישראליות בביירות. לפי דיווח ב-CNN, ביידן גם ביקש בשיחה שהתגובה למתקפת הטילים מאיראן תהיה "פרופורציונלית".
עם זאת, אבראהים אל-אמין עורך עיתון אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כתבה שכותרתה "אמריקה נכנסת למלחמה - קצינים מצטרפים לתחנת ביירות כדי להחליש את חיזבאללה מבפנים". הכתבה דנה בשאלה "האם CIA מעורב בניסיון ההתנקשות בוופיק ספא?", איש המשא ומתן המיוחד של מזכ"ל חיזבאללה שחוסל חסן נסראללה.
עוד נטען כי בכירים בשירותי הביטחון הודו כי גורמים מערביים, בראשות ארה"ב, יזמו מתחילת המלחמה בין לבנון לישראל תקשורת יומיומית עם כוחות הצבא והביטחון הלבנוניים כדי לאסוף מידע על חיזבאללה. לטענת אחד הבכירים, לפני מספר ימים צוות אמריקני מה-CIA הגיע לשדה התעופה בביירות ועבר ברכבים משוריינים ללא לוחיות רישוי למטה השגרירות האמריקנית. לדבריו הצוות הצטרף לתא עבודה שעוסק באיסוף מידע.
לדבריו, הנהגת חיזבאללה ביקשה לפני מספר ימים מאיש המשא ומתן ספא לתקשר עם מספר גורמים בכוחות האלה בנוגע למלחמה, במסגרת תפקידו כראש ועדת הקישור והתיאום עם צבא לבנון וכוחות הביטחון. בכתבה נכתב כי חיזבאללה ידע שעצם השיחה מהווה איום על ספא, וכי לפי אותו הגורם הספק של חיזבאללה לגבי ההשתתפות האמריקנית במלחמה גבר אחרי התקיפה של ספא. בחיזבאללה, כך טען עורך שופר חיזבאללה, מאמינים כי למודיעין האמריקני היה תפקיד ישיר בניסיון להתנקש בחייו. עוד צוטט בכיר שטען כי "ארה"ב תתמוך בחיסולים של ישראל נגד הגוף הלא צבאי של חיזבאללה כדי לצמצם את השפעתו בזירה הפנימית בלבנון".