2 צפייה בגלריה
אבו עיאדה בבית המשפט ב-2016
אבו עיאדה בבית המשפט ב-2016
אבו עיאדה בבית המשפט ב-2016
(צילום: מוטי קמחי)
"אני גם בשוק וגם כועסת שהיא תחזור להסתובב בינינו": כך הגיבה ר', אם לשני ילדים, לשחרור הצפוי של המחבלת שדקרה אותה באזור התעשייה בראש העין ב-2016, ופצעה אותה באורח קל. אותה מחבלת - שתילה אבו עיאדה מכפר קאסם, שצפויה במסגרת השחרור לשוב לביתה - היא אחת מבין 50 האסירות שנוספו לרשימת המיועדות לשחרור במסגרת הפעימות הבאות של עסקת החטופים.
ר' פירטה את שאירע בפיגוע: "ב-3 באפריל 2016 הייתי בפגישת עבודה בבית קפה. יצאתי לכיוון הרכב והיא קפצה עליי עם סכין ענקית. הייתי איתה לבד ברחוב. בהתחלה לא הבנתי מה קורה, ואז הבנתי שמישהו עט עליי. פתאום הבנתי שאני דקורה ביד ונאבקתי איתה עד שהגיע מישהו".
2 צפייה בגלריה
המחבלת שתילה אבו עיאדה מוקפת בידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בראש העין ב-2016
המחבלת שתילה אבו עיאדה מוקפת בידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בראש העין ב-2016
אבו עיאדה מוקפת בידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע
(צילום: Biones security (israel))
היא שיתפה כי "למזלי המחבלת הייתה מאוד שלומיאלית והצלחתי להרחיק אותה ממני. הייתי על עקבים, נשכבתי על הגב והתחלתי לבעוט בה. חוץ מקרע בשריר ביד כל הפציעות שלי הן שריטות, ונחשבות פציעות קלות. מאז המקרה יש לי הפרעות קצב לב ופוסט טראומה. זה לא נגמר שם גם אם נפצעים קל, זה הולך איתך".
על השחרור הצפוי של המחבלת במסגרת העסקה אמרה כי "המחבלים האלה מסתובבים עכשיו, כמוני כמוך. מה זה יעשה לאחרים? יש עוד חטופים על הפרק. אני לא מצליחה להבין למה לא לשלול אזרחות? למה לא לגרש? איך תהיה פה תחושת ביטחון? אין לי say פה. אני לא רוצה לפגוע חלילה בחטופים, אני רוצה שכולם יהיו פה. אבל זה מצמרר אותי. אין מה לעשות, זו בחירה בין רע לרע".
לפי האישום שהוגש נגד אבו עיאדה ב-2016, היא תכננה פיגוע על רקע לאומני באמצעות מטען חבלה או ירי, ניסתה להשיג נשק אוטומטי אך לבסוף החליטה להוציא לפועל פיגוע דקירה. ר' הסבירה כי "לא מספיק מה שאני עוברת מאז ולא מספיק כל מה שקרה, היא אפילו לא ריצתה 50% מהעונש שלה, היא ישבה שבע שנים מתוך 16. היא לא שילמה לי פיצויים. אני בשוק ואני לא יודעת מה לעשות, כי אני רוצה שהחטופים יחזרו".