ארבעה חברי כנסת מהליכוד דורשים מראש הממשלה להדיח את שר הביטחון יואב גלנט ואת הרמטכ"ל הרצי הלוי, לפני תחילתה של מערכה בלבנון.
במכתב פומבי לראש הממשלה בנימין נתניהו, שפרסמו חברי הכנסת אושר שקלים, קטי שטרית, אריאל קלנר וטלי גוטליב, הם הציבו שורת דרישות, וציינו כי "לפני שאנחנו נכנסים למערכה כה משמעותית מול לבנון וחיזבאללה, חייבים שידוד מערכות. זו אחריותנו כנבחרי ציבור וחברי סיעתך לדרוש את הטעון שיפור למען הניצחון".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יואב גלנט , הרצי הלוי
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יואב גלנט , הרצי הלוי
נתניהו. הח"כים קוראים לו להדיח את גלנט והלוי
(צילום: טל שחר,Reuters דובר צה"ל )
הם דרשו את "החלפתו של הרמטכ"ל ו/או בכירים במערכת הביטחון, לרבות אלופים במטכ"ל, הפצ"רית ודובר צה"ל; החלפתו של שר הביטחון שמערכת הביטחון מתעלמת ממנו והוא אינו מנהל בפועל את המערכה; והצבת שר ביטחון "אזרחי" שאינו מתוך המערכת".
בפתח המכתב, בנימוקים לאותן דרישות, כתבו ארבעת הח"כים כי ראש הממשלה ושר הביטחון "לא עודכנו על ידי הרמטכ"ל ומערכת הביטחון בליל 7/10 על המתקפה המסתמנת; לא עודכנו על אפשרות חילוץ חטופים ימים ספורים מפרוץ המלחמה; על הבדיקה המתוכננת בצבא; על "הפוגה הומניטרית" ברפיח לפני כשבועיים שהצבא החליט עליה על דעת עצמו".
בנוסף הזכירו את התבטאותו של דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי "שאמר שאי אפשר להשמיד את חמאס, בניגוד למטרות המלחמה", ואת שחרור עשרות המחבלים "שידיהם מגואלות בדם אחינו, לרבות מנהל מפקדת הטרור של בית החולים שיפא".
"במקום להתלונן ולפרשן - הגיע הזמן לעשות מעשה", כתב על כך ח"כ שקלים. "שיגרתי למכתב לראש הממשלה עם קבוצת ח"כים מהליכוד, ובו דרישה להסדרת גבולות הגזרה שנחצו בין הדרג המדיני לצבאי. כדי שנכריע את המערכה ולפני פתיחת החזית הצפונית על נתניהו לנקוט במידת הצורך בצעדים הבאים: החלפת הרמטכ"ל ובכירים במערכת הביטחון, החלפת שר הביטחון ומינוי שר ביטחון 'אזרחי' שלא מתוך המערכת. זו מחויבותנו כנבחרי ציבור, ואנחנו תומכים בדרכו של נתניהו לניצחון המוחלט".