שבתאי בירושלים. השוטרים שאלו על המענק
(צילום: דוברות המשטרה)

מבצע הגיוס התקדימי שעליו הכריזו במשרד לביטחון לאומי, במטרה להשלים מחסור במאות שוטרים ולוחמים באזור ירושלים, ובמסגרתו יוענק סכום של 25 אלף שקלים לחיילי מג"ב שהשתחררו בשנה האחרונה ויחתמו קבע במג"ב ירושלים, עורר מחאה בקרב השוטרים במחוז ירושלים. השוטרים פנו למפכ"ל יעקב שבתאי שהסתובב היום (שישי) בבירה במסגרת מרתון ירושלים, ותהו בפניו: "גם אנחנו עובדים קשה. לנו לא מגיע מענק? אנחנו סוג ב'?".
3 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
שוטרים בירושלים. תקופה מתוחה לקראת הרמדאן
(צילום: AFP )
3 צפייה בגלריה
מפכ"ל יעקב שבתאי במירוץ winner ה-12 בירושלים
מפכ"ל יעקב שבתאי במירוץ winner ה-12 בירושלים
שבתאי במרתון. פניות מהשוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים, שאבטחו את המרתון, ובמיוחד אלה שבשנים הראשונות לעבודתם במחוז ירושלים שבו חסרים כ-500 שוטרים, סיפרו למפכ"ל על תחושותיהם בעקבות המבצע שפורסם ב-ynet ואמרו כי "זה לא פייר".
שבתאי, ששמע את השוטרים, פרסם הודעה אחרי שדיבר עם השוטרים ובה נאמר כי "מדובר במהלך חשוב, אך אני סמוך ובטוח שהשר יפעל למתן מענק זהה גם לשוטרים הכחולים במחוז ירושלים, שוטרים שפועלים שכם אל שכם יחד עם שוטרי משמר הגבול ונמצאים איתם באותן זירות קשות ומורכבות, תחת איומים זהים". שבתאי הוסיף: "הובטח לתת מענקים לכל השוטרים, תוך דגש לשוטרי התחנות במחוזות האחרים, שמהווים את הקשר הישיר להעלאת וטיוב שירותי המשטרה לאזרח".
עוד הוסיף שבתאי כי "לא יעלה על הדעת ששוטר שמתגייס כעת ישתכר משמעותית יותר משוטר מכהן זה מספר שנים. דווקא בעת הזו, שבה השוטרים עובדים סביב השעון בעומסים בלתי נגמרים, אני כולי ציפייה שגם במשרד האוצר יכירו בצורך להעלות את שכרם של השוטרים בהתאם להסכמי התקציב שהשר לביטחון לאומי מוביל בימים אלו".
3 צפייה בגלריה
כוחות יס"מ בהר הבית
כוחות יס"מ בהר הבית
(צילום: AFP )
במסגרת הסכמי השכר שנחתמו בין משרד האוצר להסתדרות, צפויים השוטרים לקבל במשכורת בחודש אפריל מענק בגובה 6,000 שקלים כמו יתר עובדי המדינה - אולם לא כולם יזכו למענק שמבטיח המשרד לביטחון לאומי. מחוז ירושלים, יש לציין, נחשב לאחד המחוזות הקשים לעבודה - עם משימות סביב השעון מול פשיעה ואיומי טרור. שוטרים רבים נשחקים בעבודה במחוז, ולעיתים נאלצים להתפטר.
אתמול, כשהסביר את ההחלטה, אמר השר בן גביר: "לנוכח המצב הביטחוני בירושלים, כפי שעולה מהערכת מצב ביטחונית ומודיעינית, ובמטרה לתגבר ולחזק את הכוחות המוצבים בירושלים, פעלנו להקצות תוספת תקציב בסך מיליוני שקלים. כל לוחם משוחרר שיחתום שנת קבע בירושלים יקבל את המענק. היעד הוא גיוס מיידי של שוטרים שישרתו כלוחמים ביחידות מג"ב בירושלים ויחזקו את הביטחון האישי של האזרחים בעיר".
מבצע הגיוס מתרחש במועד קריטי, כשביום רביעי בשבוע הבא יחל חודש הרמדאן, ועימו צפויה לגבור המתיחות הביטחונית. לקראת הרמדאן, נשמעו איומים חריפים מצד הג'יהאד האיסלאמי וחמאס.