לוחם צה"ל נהרג הלילה (בין שני לשלישי) מירי דו-צדדי במהלך תרגיל בבסיס צבאי בדרום הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות המקרה מתוחקרות בשטח על ידי המפקדים, וכי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע. הודעה נמסרה למשפחתו.
1 צפייה בגלריה
בא"ח צנחנים
בא"ח צנחנים
הבסיס בדרום
(צילום: הרצל יוסף)
האירוע התרחש בבסיס האימונים שפיפון (שומריה) של חטיבת הצנחנים, ליד קריית גת, שבו טירוני החטיבה עוברים הכשרה. זאת כחלק מתרגיל מחלקתי או פלוגתי ליילי בשטח האש של הבסיס, בעיצומו של שבוע המלחמה, ובמהלך יומו השני. המחלקה ביצעה תרגיל יבש ורטוב ביום ואז תרגיל יבש בלילה, ולאחר מכן תרגיל נוסף בלילה - באש חיה.
מבירור המקרה מסתמן כי כוח הרתק, שמחפה מאחור עם מקלעים, קלעים ולעיתים גם צלפים על הלוחמים שמסתערים, פגע בדגלן של הכוח המאגף. הדגלן הוא החייל בקצה הכוח המסתער, ותפקידו להיות הסמן עבור הכוח המחפה לחדול מירי ברגע שהוא מזוהה. הדגלן נושא תמיד דגל אדום גדול באור יום ופנס או סטיק לייט על קסדתו בלילה. ברגע שהוא מזוהה על ידי קצין בטיחות שעומד ליד כיתת הרתק, הקצין מיד חודל את הירי של כוח הרתק ואף לוקח מקדם בטיחות של "שתי מחסניות בטיחות" ממרחק הזיהוי של הדגלן.
עוד עולה מהבירור כי הכוח המרתק זיהה יעדים וירה לפי פקודות. הדגלן באירוע נע בחשיכה עם פנס וקונוס לבן לפי כל אמות המידה הצה"ליות, ונורה מטווח של כ-250 מטרים. בכוח המרתק היו סמג"ד ומפק"ץ, ולצד הכוח המסתער היו מ"פ וקצין נוסף. התקרית התרחשה בפלוגת גדוד 202.
בעקבות האירוע האימונים בבסיס הופסקו. כשירות הכוח נבדקת, כמו מילוי הוראות הבטיחות, וכן האם הכוח היה מספיק מיומן לבצע את התרגיל.