במהלך הפגנה של חרדים קיצונים בבית שמש שהתקיימה הערב (יום שני), שוטרים תועדו כשהם מכים מפגינים ששכבו על הקרקע. המפכ"ל אמר כי הוא "רואה בחומרה את האירוע", והבהיר כי התנהלות הפיקוד תיבדק. בהמשך הושעו השוטרים המעורבים - בהם שני קצינים בכירים - מפעילות מבצעית "עד לשקילת אמצעים מינהליים בעניינם".
"יש אישור": התיעוד מההפגנה

באחד מהתיעודים נראית שוטרת כשהיא בועטת במפגין שישב על הרצפה, ושוטרים אחרים מכים במפגינים באלות. ההפגנה נערכה בשכונת רמה ד' בבית שמש במחאה על קיום יריד תעסוקה למגזר החרדי במתנ"ס בעיר. בתיעוד נשמעים השוטרים כשהם צועקים "יש אישור", ולאחר מכן מתחילים להכות במפגינים. מח"ש פתחה בחקירת האירוע.
מפכ״ל המשטרה דני לוי, אמר לאחר התיעוד היום כי הוא "רואה בחומרה את האירוע שארע בבית שמש, אשר נוגד את ערכי המשטרה, ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע. אם יעלה בבדיקה כי השוטרים פעלו שלא על פי דין, הם יטופלו בחומרה".
בהמשך עדכנה המשטרה כי "מצפייה ראשונית בסרטונים עולה כי התנהלות השוטרים באירוע אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהם כשוטרים ועם ערכי משטרת ישראל. השוטרים והמפקדים המעורבים יורחקו מפעילות מבצעית עד לשקילת אמצעים מינהליים בעניינם".
יצוין כי רק לפני כמה שבועות זומן ממלא-מקום מפקד מחוז ירושלים, אמיר ארזני, שהיום הועלה לדרגת ניצב ומונה באופן רשמי לתפקיד מפקד המחוז, לשיחת בירור עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות תיעודים דומים מהפגנות בירושלים, שבהם נראו שוטרים מכים באלות מפגינים חרדים מחוץ ללשכת הגיוס.
הסניגוריה הציבורית גינתה את אלימות השוטרים: "הסרטונים המזעזעים משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה זה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקטיקות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא. התנהלות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת זכויות אדם בסיסיות. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, ומובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת החוק. כדי להיאבק בתופעה מסוכנת זו, יש הכרח לנקיטת פעולה נחושה, פרואקטיבית ומהירה מצד מח"ש שתפעל לחקירת אפקטיבית של שוטרים אלימים. למרבה הצער, עד היום התנהלות מח״ש לא הובילה לצמצום התופעה".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "תמונות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות של אלימות משטרתית בבית שמש. התפרעות ואלימות המשטרה כנגד אזרחים שעולה מדרגה בחודשים לא מבחינה בין קבוצות מחאה שונות. מח״ש צריכה לטפל בחרפה הזו ביסודיות".