(צילום: נויל האריס)

"ילד מלאך, הכפר איבד פרח": אלפי התושבים בכפר כסרא-סמיע שבגליל העליון הוכו בצער כבד עם היוודע על נפילתו של יזן פלאח, לוחם מג"ב שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע בלב העיר חדרה והוא בן 19 בלבד. משפחתו של פלאח היא בין הידועות בכפר, כשרבים מבניה משרתים בגופי הביטחון, ורבים אחרים, בהם סביו של הלוחם, שירתו את הציבור במערכת החינוך המקומית. יזן התגייס לפני כשנה למג"ב בעקבות דודיו, והותיר אחריו את הוריו, רביע ודינה, ושתי אחיות, התאומה סלאם והאחות הצעירה עדן.
9 צפייה בגלריה
יזן פלאח
יזן פלאח
אחת מתמונותיו של פלאח בחשבון האינסטגרם שלו
9 צפייה בגלריה
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
(צילום: דוברות מג"ב )
לואי פלאח, דודו של יזן, סיפר לאולפן ynet כי אמש הוא לא הרגיש טוב, ועל אף שאמו ביקשה ממנו להישאר בבית - התעקש לנסוע לבסיס. בשעות הערב כשמשפחתו התאספה אצל סבתו צפו קרוביו בשידורים מזירת הפיגוע, כשלפתע התקשר אביו של יזן, שמשרת בשב"ס בדרום, ואמר שכשדיבר עם בנו לפני זמן קצר הוא סיפר שעצר לאכול שווארמה בחדרה.
"הוא אמר שהוא מנסה להשיג אותו ולא מצליח, וביקש שנתקשר לקרוב אחר שמשרת במג"ב", אמר הדוד והוסיף כי כעבור זמן מה התבשרה המשפחה על נפילתו של יזן. "אני מכיר את צה"ל כקצין לשעבר. אני יודע שכל לוחם - בצפון או בדרום - נמצא בסכנה. אבל כשבן אדם שישב עם חבריו לפלוגה לאכול ולא נערך להיתקלות, ואז הוא נורה במפגן של צמאי דם - זה לא קל".

הפיגוע בחדרה - כתבות נוספות

דוד נוסף של יזן, אמל, סיפר כי הוא יכול היה לבחור לשרת בתפקיד עורפי כיוון שמלבדו להוריו יש רק בנות - אך התעקש להתגייס כלוחם. "הוא הרגיש שייך למשפחת מג"ב והיה גאה בשירות שלו", אמר. "חלג גדול מבני המשפחה הם אנשי מג"ב והוא רצה ללכת בדרכם. ההורים תכננו לו עתיד מזהיר - אבל הגורל רצה אחרת וחייו נגדעו. זה אסון כבד". קרוב משפחה נוסף סיפר כי יזן מעולם לא פגע באיש, ושמדובר באבידה גדולה מאוד לכפר. "זאת טרגדיה כואבת מאוד, הכפר איבד פרח", אמר.
תמימה שיתאווי, המחנכת של יזן מהתיכון, אמרה כי "מה שהכי אפיין את יזן זה החיוך המאיר שלו, הייתה לו שמחת חיים שהקרינה לכל הסביבה. הוא היה בחור שאפתן, אופטימי מאוד שאהב את החיים. הוא לא פספס שום הזדמנות לטייל, לא משנה איפה". היא ציינה שיזן היה חברותי ואהוב על כל סובביו, וכי סיים את לימודיו עם ציונים גבוהים מאוד. "אני בהלם ועדיין לא מעכלת. זה מרגיש כמו חלום רע", אמרה.
9 צפייה בגלריה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח, הנרצחים בפיגוע בחדרה
רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
הנשקים של המחבלים
הנשקים של המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)
בהודעת מג"ב נמסר כי פלאח התגייס לפני כשנה לפלוגת מ"ג, ואבוקרט, ששירתה עמו, לפני כחצי שנה. יאסר גדבאן, יו"ר המועצה המקומית בכסרא סמיע, הכפר שבו יזן גדל, סיפר כי "כל מי שהיה איתו נדבק מהחיוך שלו. ילד מלאך, חכם, צנוע ומוכשר.הוא הגיע ממשפחה טובה, סביו היה מנהל בית ספר תיכון ורוב המשפחה עוסקת בביטחון או בחינוך. זו טרגדיה שנפלה על היישוב, על העדה הדרוזית ועל כל המדינה".
ראש העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, אמר אמש כי "זהו פיגוע נפשע, אסור לתת לטרור להרים את הראש. על כוחות הביטחון לעשות את הכול כדי לגדוע את שורשי הטרור והעומדים מאחוריהם. ליבי עם משפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה בהגנה על ביטחון המדינה".
ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג"ב שיראל אבוקרט ויזן פלאח שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות". בנט הוסיף כי זהו הפיגוע השני של תומכי דאעש בתוך ישראל, וכי הדבר "מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש".