תיעוד התאונה בברוקלין

משטרת ניו יורק חוקרת חשד למניעים אנטישמיים מאחורי תאונת פגע וברח, שהותירה ביום שישי האחרון גבר חרדי כבן 55 פצוע ומתבוסס בדמו על מעבר חצייה בלב שכונת קראון הייטס בברוקלין. רשויות האכיפה פתחו במרדף אחר הרכב וביקשו סיוע מהציבור. התובעת הראשית של מדינת ניו יורק, לטישיה ג'יימס, צייצה בטוויטר כי מדובר במקרה מזעזע, וביקשה מעוברי אורח שהיו במקום לפנות למשטרה באופן מיידי כדי למסור עדות.
בסרטונים ממצלמות אבטחה שהוצבו ברחובות הסמוכים לאירוע ניתן לראות מכונית מרצדס כסופה פונה שמאלה לכיוון מעבר הולכי רגל, ופוגעת בגבר שחוצה את הכביש. מעוצמת המכה התגלגל עובר האורח ממכסה המנוע, תוך שהוא נשמע צורח, ומיד לאחר מכן האיצה המכונית ונמלטה מהמקום. אישה שעברה בסמוך נראית רצה במורד המדרכה וקוראת לעזרת "הצלה", ארגון רפואת חירום פרטי-חרדי שפועל באזור. היות והאירוע התרחש אחרי כניסת השבת לא היו לעוברי אורח מכשירים ניידים כדי להזעיק את השוטרים בזמן אמת.
מהמשטרה נמסר כי הפצוע נלקח לטיפול בבית חולים סמוך כשהוא סובל מפציעה קשה ברגלו. בדיקת ynet של מספר לוחית הרכב, שהופץ על ידי המשטרה, מראה כי הרכב ביצע 104 הפרות בסך הכל מאז אוגוסט 2021, כולל 79 דוחות של מצלמות מהירות ושישה דוחות על נהיגה ברמזור אדום. הרכב כבר הספיק לקבל שני דוחות ממצלמות מהירות מאז תחילת 2023, יום אחרי יום, ברובעים שונים בעיר.
1 צפייה בגלריה
יהודי חרדי נפצע בפגע וברח בניו יורק, נבדק חשד לפשע שנאה
יהודי חרדי נפצע בפגע וברח בניו יורק, נבדק חשד לפשע שנאה
דובר הקונסוליה הישראלית בניו יורק: "אנו עדים לעלייה תלולה בתקריות האנטישמיות בעיר"
ניו יורק חווה לאחרונה נסיקה במספר התקריות האנטישמיות בתחומה, בעיקר ברובע ברוקלין. מרכז חב"ד העולמי, מטה התנועה, נמצא בקראון הייטס.
דוח של ארגון של Americans Against Antisemitism של חבר הקונגרס לשעבר, דוב הייקינד, מעיד כי מרבית התקריות התרחשו בארבע שכונות ברובע: וויליאמסבורג ופלאטבוש עם קצת יותר מ-29% מהתקריות, קראון הייטס עם 25% ושכונת בורו פארק עם 14%. מרבית התקיפות הן נגד אורתודוקסים וחרדים, הניתנים לזיהוי בקלות.
הדוח גם מפלח את התקריות האנטישמיות בניו יורק לפי המוצא של התוקפים: 69% היו אפרו-אמריקנים, 17% היו ממוצא ערבי או מוסלמי, 11% היספאנים ו-3% לבנים. יש לציין כי הנתון תואם את אחוז השחורים שמעורבים בפשיעה באופן כללי, ובכל זאת הממצאים נוגדים את הטענות השגורות בפי גורמי אכיפה כי רוב התקריות נגרמות על ידי גזענים לבנים שדוגלים בתאוריות של עליונות לבנה.
בחודש שעבר דיווחה משטרת ניו יורק על 45 פשעי שנאה נגד יהודים, פי ארבעה מאשר נגד כל קבוצה אחרת. מדובר בעלייה של 165% לעומת השנה שעברה. בסך הכול, מאז תחילת השנה דווחו יותר מ-195 תקריות אנטישמיות בעיר, כלומר תקרית אחת כל 33 שעות. התקריות נעות בין כתובות נאצה גזעניות ונזק לרכוש, להטרדה מילולית וגם תקיפה פיזית.
איתי מילנר, דובר הקונסוליה הישראלית בניו יורק, מסר: "בשנה האחרונה אנחנו עדים לעלייה תלולה בתקריות האנטישמיות האלימות בניו יורק. הקונסוליה מצויה בקשר עם גורמי אכיפת החוק והנושא נלקח במלוא הרצינות".
לפי ה-FBI, מתוך כלל פשעי השנאה על רקע דתי בארצות הברית, 55% היו נגד יהודים - למרות העובדה שהם מהווים רק 2% מאוכלוסיית המדינה. אחד מכל ארבעה יהודים אמריקנים היה יעד לאנטישמיות במהלך השנה האחרונה, וכמעט ארבעה מכל עשרה מדווחים על שינוי בהתנהגות מחשש שיזוהו כיהודים.